مدیرکل ارشاد خوزستان:

تأکید استاندار خوزستان برای برگرداندن موزه هنرهای معاصر اهواز/ مظلومیت هنرمندان هنرهای تجسمی

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۵:۴۱:۲۸
کد خبر: ۵۴۹۹۰۵
تأکید استاندار خوزستان برای برگرداندن موزه هنرهای معاصر اهواز/ مظلومیت هنرمندان هنرهای تجسمی
اهواز ـ مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان و پیگیری از طریق ارشاد کشور بنا بر این است که موزه هنرهای معاصر را به ارشاد برگردانیم چون متعلق به هنرمندان این استان هست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد جوروند در نشست خبری با موضوع رویداد هفته گرافیک اهواز با اعلام خبر تشکیل و فعالیت دوباره انجمن گرافیک اظهار کرد: هفته گرافیک اهواز که به کوشش و همت هنرمندان گرافیک، انجمن هنرهای تجسمی و اداره ارشاد اهواز برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط میان طراحان گرافیک پیشکسوت و نوپا یکی از اهداف برگزای این هفته در اهواز است که می توان تجارب خود را به هنرمندان نوپای این هنر اندیشه ای منتقل کنند.

مدیرکل ارشاد خوزستان بیان کرد: تئاتر هنری نیازمند دیده شدن هست ولی به نظر می رسد که هنرهای تجسمی در گوشه ای از خانه هم قابل انجام است و هنرمند حتی در انزوا نیز می تواند ماحصل شهود درونی خود را شکوفا کند؛ هرچند قابل ارائه در گالری و یا نمایشگاه هم هست.

هفته گرافیک و معرفی بیشتر هنرمندان/ وکیل حقوقی برای بازگرداندن موزه هنرهای معاصر

جوروند تصریح کرد: هنر حاصل زایش در یک لحظه و آن است و به نظرم گرافیک و هنرهای تجسمی نیز از این تعریف تبعیت می کند.

وی عنوان کرد: برگزاری هفته گرافیک برای معرفی بهتر و بیشتر هنرمندانی است که شناخته نشده هستند و در خانه و یا دفاتر کارهایی را انجام می دهند. بررسی روند و آینده گرافیک اهواز را نیز در خلال برگزاری این هفته گرافیک انجام خواهیم داد.

مدیرکل ارشاد خوزستان یادآور شد: خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان و پیگیری از طریق ارشاد کشور بنا بر این است که موزه هنرهای معاصر را به ارشاد برگردانیم چون متعلق به هنرمندان این استان هست. در ارتباط با حل این موضوع حتی وکیل حقوقی هم گرفته ایم.

خیانت محرز در موزه هنرهای معاصر/ ارتکاب جرم های زشت در این موزه

جوروند تأکید کرد: باید به همه هنرمندان بابت کارهای انجام شده در موزه هنرهای معاصر تسلیت گفت؛ خیانت محرز بخش خصوصی را با ارائه عکس و مستندات می توانیم به اثبات برسانیم و برخی از کارهای انجام شده در این موزه حتی به عنوان جرم تلقی می شوند که بسیار هم زشت است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در جایی غیر از موزه به نظرم نوعی اعتراض به واگذاری موزه است چون این موزه به ظلم و ستم واگذار شده و باید در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: برنامه هفته گرافیک را همزمان با اهواز در شهرهای شوشتر، شوش، آبادان، دزفول و بهبهان نیز برگزار می کنیم.

جوروند اضافه کرد: هنرهای تجسمی را باید بیشتر مورد توجه قرار داد چون برای سایر هنرمندان رشته های دیگر جریان سازی رسانه ای می شود ولی اهالی رشته هنرهای تجسمی آنقدر محجوب هستند که حتی موزه هنرهای معاصر هم از آنها گرفتند.

وی اظهار کرد: استاندار خوزستان نیز برای برگرداندن موزه هنرهای معاصر تأکیدات بسیاری داشته و جلساتی را هم با وی برگزار کردیم.

مدیرکل ارشاد خوزستان تأکید کرد: باید درگذشت هنرمند خوب استان سهیلا شوله از هنرمندان بنام شهرستان ماهشهر که در رشته های هنری طراحی، نقاشی و گرافیک فعالیت داشته را نیز به تمامی هنرمندان این استان تسلیت عرض می کنم.

به گزارش خبرنگار برنا، رونمایی از پوستر هفته گرافیک اهواز نیز در این جلسه توسط مدیرکل ارشاد خوزستان انجام شد.

خبرنگار: کوثر کریمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز