معاون امور فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند:

رونق اقتصاد روستایی پایه و اساس رشد و تقویت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۹:۰۸
کد خبر: ۵۵۰۲۱۸
رونق اقتصاد روستایی پایه و اساس رشد و تقویت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است
موعود شمخانی در اولین نشست بررسی طرح منظومه توسعه عمران روستایی منطقه آزاد اروند در تهران، تقویت اقتصاد در روستاها و توسعه زیرساختی آنها را در راستای تقویت و رشد اقتصاد کلان آبادان و خرمشهر دانست.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، موعود شمخانی معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در  این نشست که  با هدف مطالعات ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی (تهدیدها و فرصت ها) برگزار شد، توسعه عمرانی روستاها را  در منطقه آزاد اروند مقدمه ای از توسعه و تقویت زیر بناهای اقتصادی در اروند دانست.

در این نشست که با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان و جمعی از مدیران و مسولان مربوطه برگزار شد، منطقه آزاد اروند به عنوان پایلوت توسعه عمران روستایی کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون فنی و امور زیربنایی در این نشست از بنیاد مسکن کشور برای همکاری ها و همسویی با این سازمان در راستای تحقق هدف رشد و رونق اقتصاد روستایی با رویکرد توسعه عمرانی و فرهنگی اجتماعی در منطقه آزاد اروند، تشکر کرد و این همکاری مشترک را ارزشمند قلمداد کرد.

موعود شمخانی نتیجه تمرکز  و توجه به توسعه عمرانی روستاها در منطقه آزاد اروند را جلوگیری از مهاجرت معکوس از روستاها به شهر دانست و آن را زمینه ای برای توسعه اقتصاد روستایی به ویژه در بخش هایی همچون اقتصاد کشاورزی و دامداری عنوان کرد.

توسعه عمران روستایی در منطقه آزاد اروند در سه فاز و در قالب بهسازی و نوسازی زیرساخت های عمرانی، فرهنگی، اماکن عمومی و بهداشتی و آموزشی برای ۱۰۲ روستا اجرایی گردید که از جمله عملکرد های موفق و ارزنده دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد اروند است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز