مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند خبر داد:

طرح کتاب و کتابخوانی با محوریت کودکان و نوجوانان در اروند برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۷:۳۹:۵۵
کد خبر: ۵۵۱۰۱۵
طرح کتاب و کتابخوانی با محوریت کودکان و نوجوانان در اروند برگزار می شود
همایون قنواتی گفت: با رشد کتابخوانی در جامعه، بخش اعظمی از مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در جامعه از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از برگزاری طرح کتاب و کتابخوانی با محوریت کودکان و نوجوانان در منطقه  آزاد اروند  خبر داد و اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی همواره  از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و در این زمینه به مسئولان فرهنگی تاکیدات فراوانی داشته اند.

قنواتی گفت: با رشد کتابخوانی در جامعه، بخش اعظمی از مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در جامعه از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های مختلفی در زمینه کتاب و کتابخوانی اجرا کرده است که شهرهای دوستدار کتاب یکی از این طرح ها بوده و بازخورد مناسبی به دنبال داشته و ساختار مشخصی نیز برای آن تعریف شده است.

قنواتی عنوان کرد: با توجه به حضور نسل جوان و نوجوان در مراکز آموزشی، تفاهم نامه ای بین  وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد گردید تا با استفاده از ظرفیت های دو وزارتخانه سهم مطالعه در کشور  ارتقاء یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری دوره سه روزه آموزش مربیان و آموزگاران در خصوص طرح کتاب و کتابخوانی با محوریت کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد اروند تصریح کرد: اولین دوره آموزش مربیان که با حضور سه نفر از اساتید حوزه کتابخوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت هشت صبح  روز ١٣  اردیبهشت ماه جاری در آبادان و ساعت  ١٠ صبح همان روز در خرمشهر با حضور ٤٠ نفر در هر شهرستان افتتاح می گردد  که در این کارگاه ها سعی خواهد شد مربیان را برای مطالعه مفید و اطلاعات مورد نیاز، نحوه کتاب و کتابخوانی آگاه  سازند.

قنواتی درباره طرح پایتخت کتاب اضافه کرد: استعدادهای خوبی در منطقه آزاد اروند وجود دارد و با همکاری و فعالیت ادارات فرهنگی موجود در منطقه،  طرح پایتخت کتاب را بخوبی پیش خواهیم برد.

وی با قدردانی از موسسات و گروه های مختلف که در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی در منطقه فعالیت دارند، تاکید کرد: اگر توسعه بخواهد شکل گیرد باید در فضای انسانی و فرهنگی صورت پذیرد. در اماکن مختلف شهری فضاهای بسیاری وجود دارد. که مردم وقت شان را هدر می دهند ولی کتاب مطالعه نمی کنند باید به طرح هایی که مروج کتاب و کتابخوانی است بهاء داد و  از آنها حمایت کرد.

قنواتی حضور مساجد و حسینیه های مختلف در شهرهای آبادان و خرمشهر یک فرصت دانست و بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه ریزی می توانند حلقه های مطالعه را در مساجد و حسینیه ها بوجود آورند همچنین حلقه های کتاب و کتابخوانی را باید در تمامی مدارس ایجاد کنیم  حتی اگر تعداد حاضرین در این حلقه ها با افراد کم شروع شود کتاب افراد را جذب خواهد کرد.

در ادامه مدیران فرهنگی شهرستان های آبادان و خرمشهر نظرات و دیدگاه های خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در میان گذاشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز