معاون فرماندار شادگـان:

برگزاری جلسات توجیهی ۴۰۰ نفر نمایندگان فرماندار و بازرسان انتخابات در شادگان

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۳:۴۷:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۷۹۸
برگزاری جلسات توجیهی ۴۰۰ نفر نمایندگان فرماندار و بازرسان انتخابات در شادگان
معاون فرماندارشادگان گفت: جلسات توجیهی 400 نفر نمایندگان فرماندار و بازرسان انتخابات شهرستان شادگان همزمان درسالن های ابن سکیت و ملافاضل سکرانی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، نعمت اله آلبوغبیش امروز درجلسه توجیهی بازرسان و سر بازرسان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستایی بر اهمیت حضور حداکثری مردم درانتخابات تأکید  و اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته قطعاً در این دوره نیز همچون دوره های گذشته شاهد حضور گسترده مردم و تحقق حماسه سیاسی دیگر خواهیم شد.

معاون فرماندارشادگان با اشاره به آموزش های ارائه شده توسط نیسی معاون مدیر کل بازرسی استانداری به بازرسان و سربازرسان گفت: صیانت از آراء مردم و نظارت و کنترل روند انتخابات از وظایف بازرسان بوده و در صورت مشاهده تخلف احتمالی بازرسان باید موضوع را به نماینده فرماندار جهت رسیدگی لازم منعکس کنند.

وی در ادامه به وضعیت جغرافیایی و جمعیتی شهرستان و تقسیمات کشوری اشاره کرد و افزود: بالا بودن جمعیت روستایی و بُعد مسافت و پراکندگی روستاهای تابعه مستلزم تلاش هر چه بیشتر بازرسان و کلیه دست اندرکاران برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با نشاط، با رعایت قانون و حضورحداکثری است.

آلبوغبیش با تأکید برضرورت حضور به موقع بازرسین درشعب اخذ رأی و ادامه فعالیت بازرسی تا پایان رأی گیری و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات مربوطه توسط مجریان یادآور شد: بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن خواهد بود.

معاون فرماندارشادگان، مسلط بودن بازرسان و سربازرسان به شرح وظایف خود و قوانین موجود را بسیار مهم عنوان کرد و اضافه کرد: مراقبت بر عدم اخذ رأی مکرر از یک رأی دهنده، مراقبت بر سن قانونی رأی دهندگان، پرهیز از هرگونه برخورد لفظی و فیزیکی با عوامل اجرایی و ناظرین، تهیه گزارش در خصوص تخلفات احتمالی، حفظ بی طرفی، ایجاد تعامل و مراقبت بر امحای هر گونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رأی در محل و محدوده شعبه اخذ رأی ازجمله وظایف بازرسان بوده که باید به آنها عمل کنند.

گفتنی است امام جمعه شهرستان حجه الأسلام و المسلمین سید مجید شرفی طی سخنان مبسوطی به طور جداگانه نمایندگان فرماندار و بازرسان را به رعایت قوانین و حفظ بی طرفی با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات فراخواند.

 

 

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز