مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۴:۳۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۸۴۵
اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملی امداد و نجات تابستانی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و ضرورت آمادگی نیروهای عملیاتی در خوزستان اجرا می شود.

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار برنا از اهواز، بیان کرد: اجرای طرح امداد و نجات تابستانی در دو مقوله امداد جاده ای و تقویت پایگاه ها در این حوزه، امداد و نجات دریایی، ساحلی و امداد و نجات در کوهستان را برای تابستان امسال داریم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در این طرح از تجهیزات مورد نیاز نظیر آمبولانس و سایر وسایل امداد و نجات نیز استفاده می کند و هدف از اجرای این طرح امداد رسانی، ارائه کمک های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی در طول فصل تابستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این طرح به منظور ارائه خدمات اولیه امداد و نجات و رهاسازی و کمک‌ های اولیه به مصدومان و مجروحان تصادفات جاده‌ ای و ترافیکی و ساحلی همه ساله در تابستان اجرا می شود.

خدادادی افزود: ارائه خدمات امدادی به مسافران جاده‌ ای در قالب اجرای عملیات جستجو، نجات، آزادسازی، اطفای حریق، انتقال مصدومان در حوادث احتمالی و در مجموع رفاه حال و امنیت خاطر مسافرانی است که از طریق جاده سفر می‌ کنند از اهداف اجرای این طرح هستند. جمعیت هلال احمر خوزستان همه ساله برای ارائه خدمات امداد و نجات، کمک ‌های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آسیب‌ دیدگان، طرح‌ های امداد و نجات زمستانه، نوروزی و تابستانه را اجرا می کند.

خدادادی با بیان اینکه این پست ها در شهرهای گتوند، خرمشهر، اندیمشک، دشت آزادگان، هفتکل، امیدیه، دزفول، شوش و شوشتر مستقر خواهند شد، گفت: از ۹ پست مذکور، ۶ پست بین شهری، دو پست ساحلی و یک پست هم در موقعیت کوهستانی قرار دارند.

وی ادامه داد: پست زنده یاد قیصر امین پور در گتوند، شهدای اروند در خرمشهر، اردوگاه ولیعصر (عج) در اندیمشک، شهید چمران در دشت آزادگان و شهدای مدافع حرم در هفتکل و پست های شهید هادی نژاد، شهیون، شهید حیاری نژاد و شهید شنگل زاده به ترتیب در شهرهای امیدیه، شهیون دزفول، شوش و شوشتر مستقر و اجرا می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: اهداف دیگر این طرح همکاری در انتقال و جابه‌جایی مصدومان حوادث رانندگی با مجموعه پلیس‌ راه و مرکز فوریت‌ های پزشکی و از سوی دیگر ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان است. با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش سفرها در سطح کشور به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و ضرورت آمادگی نیروهای عملیاتی با اجرای طرح امداد و نجات تابستانه تمهیدات لازم برای کمک به کاهش حادثه دیدگان در تصادفات جاده ای و ارائه خدمات امدادی به مسافرین در نظر گرفته شده و از دیگر اهداف این طرح است.

 

نظر شما