مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی در ۵۳ پایگاه سنجش

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۳۵:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۱۸۷
آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی در ۵۳ پایگاه سنجش
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح سنجش سلامت امسال طبق روال همه ساله با هدف تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و جایگزینی صحیح آنها در نظام آموزشی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی و پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها برگزار می شود.

محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به ضرورت غربالگری نوآموزان در ۱۳ زمینه مختلف اظهار کرد: نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلال جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی و قد به سن معاینه می شوند. همچنین، از لحاظ اختلالات دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون، بیماری های نیازمند به مراقبت ( مثل پوست و ...) مورد ارزیابی قرار داده خواهند شد.

وی به خانواده ها توصیه کرد: با مراجعه به مدرسه محل زندگی خود از مدیر مدرسه پرینت نوبت بگیرند و طبق زمان تعیین شده همراه با مدارک لازم که شامل شناسنامه والدین، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس سه در چهار است، به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

رئیس ستاد سنجش سلامت خوزستان، هزینه انجام مراحل مختلف طرح برای هر نوآموز را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و بیان کرد: هزینه انجام معاینات تنها با کارت شتاب پرداخت می شود و خانواده ای که بعد از نوبت گیری و در تاریخ معین شده به محل پایگاه مراجعه نکنند، باید جریمه پنج هزار تومانی برای نوبت گیری مجدد بپردازد.

تقی زاده با تاکید بر اهمیت طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به مدرسه در بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی ادامه داد: این طرح همه ساله با هدف تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و جایگزینی صحیح آنها در نظام آموزشی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی و پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها برگزار می شود.

وی تعداد پایگاه های افزوده شده نسبت به سال گذشته را هفت پایگاه برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته در کل استان خوزستان ۴۶ پایگاه سنجش فعال بوده اند که امسال این تعداد به ۵۳ پایگاه رسیده است. شهرهای صیدون، دهدز، سردشت، اندیکا امسال صاحب پایگاه ثابت شده اند و در شهر کارون نیز دو پایگاه فعال شده است. همچنین، تعداد پایگاه های آموزش و پرورش عشایر را به سه پایگاه افزایش داده ایم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، طرح سنجش سلامت به طور غیررسمی از شانزدهم خردادماه ۹۶ آغاز شده است و روز شنبه بیستم خردادماه ۹۶ به طور رسمی با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز