رئیس اداره دامپزشکی شادگان :

هیچ موردی از تب کریمه کنگو در شادگان مشاهده و گزارش نشده است

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۴۱:۴۵
کد خبر: ۵۶۹۲۰۳
هیچ موردی از تب کریمه کنگو در شادگان مشاهده و گزارش نشده است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان شادگان ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، رضا حفیظی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شادگان برگزار شد، بیان کرد: در راستای جلوگیری هر چه بیشتر از خطر ابتلا به این بیماری، باید دامداران، اتحادیه دامداران و دستگاه های اجرایی ذیربط همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از راههای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو مبارزه با کنه ای از جنس هیالوماست که دامداران می بایست با سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام و همچنین سمپاشی بدن دام، از افزایش کنه های ناقل بیماری جلوگیری به عمل آورند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان، با تاکید براینکه مردم باید از کشتارهای غیر کشتارگاهی پرهیز کنند، تاکید کرد: همچنین باید از ارتباط های غیرضروری با دام خودداری کنند.

حفیظی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز بیماری مشترک انسان و دام با نام تب کریمه کنگو سمپاشی به موقع امکان دامی و نظارت بر عرضه گوشت سالم ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: ویروس عامل بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط انگلهای خارجی و یا تماس انسان با لاشه و ترشحات دام آلوده، بیماری را انتقال می دهد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان به عموم مردم شهرستان شادگان توصیه کرد: از ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه اکیدا خودداری کرده و برای تهیه گوشت مصرفی خود، به مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

 

نظر شما