مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان عنوان کرد:

اطعام ۳۴۰ هزار نیازمند با اجرای طرح اکرام ایتام/۹۰ درصد حامیان طرح اکرام جذب شدند

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۵:۰۷:۰۶
کد خبر: ۵۷۰۴۱۹
اطعام ۳۴۰ هزار نیازمند با اجرای طرح اکرام ایتام/۹۰ درصد حامیان طرح اکرام جذب شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان گفت: : پیش از ماه رمضان حدود ۳۴ هزار نفر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با اعتبار ۲۴0میلیارد ریال تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مرتضی موصلی در نشست خبری هفته اکرام ایتام با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان که از میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا شهادت امام علی (ع) است، در تلاش هستیم این طرح را تا حد ممکن توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد حامیان در ماه مبارک رمضان جذب این طرح می شوند، افزود: در استان خوزستان پیش از ماه رمضان حدود ۳۴هزار نفر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان تصریح کرد: خوزستان رتبه نخست را مشارکت های مردمی به دست آورده و یکی از برنامه های ما در ماه رمضان توسعه طرح اکرام ایتام است.

موصلی گفت: 101 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد هستند که رقمی در حدود پنج درصد جمعیت خوزستان است.

وی با بیان اینکه توسعه و افزایش سهم مردم در کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان از دیگر اولویت های ما است، ادامه داد: تلاش می کنیم تا به سمت کسب و کارهای کوچک متناسب با شرایط خانواده های تحت پوشش و موقعیت جغرافیایی و مکانی سوق پیدا کنیم.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان توسعه فرهنگ قرض الحسنه یکی از ضروریات است و در حال حاضر این امکان فراهم شده تا خیران سپرده های خود را در صندوق قرض الحسنه امدا ولایت بگذارند تا تسهیلات با بهره سه درصد در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این کارمزد به یک درصد هم کاهش یابد، اضافه کرد: از این صندوق در سال گذشته هشت هزار و ۶۰۰ وام معادل ۲۴ میلیارد تومان به نیازمندان تحت پوشش تسهیلات پرداخت شده است.

موصلی بیان کرد: ۶۰درصد افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند و در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی با اعتبار ۶۳0 میلیارد ریال ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان با اشاره به اینکه ما رتبه نخست اشتغالزایی در سامانه رصد را کسب کرده ایم گفت: تلاش می کنیم که در حوزه عرضه و فروش محصولات تولیدی نیز مؤثرتر وارد شویم.

خبرنگار: مهدی ربیعی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز