سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ایذه خبر داد:

۸۰ هکتار از مزارع ایذه در آتش سوخت

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۳:۴۲:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۵۰۶
۸۰ هکتار از مزارع ایذه در آتش سوخت
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ایذه از وقع آتش سوزی در 80 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از ایذه، محمد خسروی اظهار کرد: متاسفانه به رغم تذکرات داده شده به کشاورزان در خصوص آتش نزدن مزارعشان بعد از برداشت محصولات، بازهم بی احتیاطی در این امر حادثه آفرین شد.

وی افزود: 80 هکتار از مزارع شهرستان ایذه که شامل مزارع گندم، جو و کلزا بوده در اثر بی احتیاطی کشاورزان و اقدام به سوزاندن مزارعشان پس از برداشت محصول برای پاکسازی زمین طعمه حریق شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ایذه تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان در استان پس از اینکه محصولات خود را برداشت می کنند به قصد پاکسازی زمین هایشان از کاه و کلش و بقایای گیاهی، آنها را آتش می زنند که در صورت این بی احتیاطی آتش به مزارع دیگر سرایت کرده و آسیب های جدی ای را به با می آورد که جبران ناپذیر است.

خسروی در این خصوص گفت: بارها این مساله و تبعات ناشی از ان توسط مسئولان جهادکشاورزی استان و شهرستانها گوشزد شده است ولی متاسفانه با اینکه بارها شاهد صدمان جبران ناپذیری بوده ایم، این کار توسط کشاورزان تکرار شده است و این بار گریبان گیر کشاورزان ایذه ای شد.

وی تاکید کرد: این امر علاوه بر خسارت زدن به محصولات، آلودگی محیط زیست را نیز به دنبال دارد و همچنین موجب کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه ها، کاهش ظرفیت نگهداری آب در خاک و کاهش فعالیت میکروارگانیسم های خاک می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز