مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

توسعه اقامتگاه های بوم گردی به ایجاد اشتغال در روستاهای خوزستان کمک می کند

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۱:۳۳:۵۸
کد خبر: ۵۷۱۹۴۰
توسعه اقامتگاه های بوم گردی به ایجاد اشتغال در روستاهای خوزستان کمک می کند
مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: روستاهای استان ظرفیت های بسیاری برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی و ایجاد اشتغال از این طریق دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، خسرو نشان در نشست مشترک مدیران کل میراث فرهنگی و کمیته امداد خوزستان بیان کرد: باید شرایط مناسبی را در استان خوزستان فراهم کنیم تا ظرفیت های اشتغال زایی در این استان به خوبی شناخته شده و از این ظرفیت ها برای بهبود وضعیت اشتغال خوزستان بهره بگیریم زیرا استانخوزستان از جمله استان هایی است که در این خصوص از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور، برگزاری دوره های آموزشی مربوطه می تواند زمینه کسب مهارت های مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی را ایجاد کرده و گام موثری در ایجاد اشتغال برای فعالان این بخش باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان رشته هایی از صنایع دستی وجود دارند که نیاز به احیای آنها به خوبی احساس می شود و ما در این خصوص آمادگی لازم را داریم تا علاوه بر احیای این رشته ها، زمینه اشتغال زایی و سودآوری را برای فعالان آن را فراهم کنیم.

نشان تصریح کرد: روستاهای استان خوزستان ظرفیت های بسیاری برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی دارند و رسیدگی و توجه به این امر می تواند با کمترین هزینه در توسعه بخش هایی چون تهیه و توزیع غذاهای بومی و محلی و همچنین عرضه محصولات مختلف صنایع دستی گام موثری در ایجاد اشتغال در روستاها باشد.

وی برگزاری این جلسه و نشست با مسئولان کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) خوزستان را برای همکاری هر چه بیشتر در خصوص رشد مددجویان این کمیته و ورود آنها به بازار کار با فعالیت در بخش صنایع دستی لازم و ضروری دانست و اعلام آمادگی هر دو اداره کل را در راستای اشتغال‌ زایی در حوزه های صنایع‌ دستی و گردشگری را عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز