مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند :

فعالیت های فرهنگی هنری را نمی توان در فضایی بسته انجام داد/هنرمند در محلی که اعتماد نباشد حضور پیدا نخواهد

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۵:۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۷۱۳
فعالیت های فرهنگی هنری را نمی توان در فضایی بسته انجام داد/هنرمند در محلی که اعتماد نباشد حضور پیدا نخواهد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت های فرهنگی هنری را نمی توان در فضایی بسته انجام داد و باید از بسته بودن فضای فرهنگی هنری دوری نمود و در روند صدور مجوز برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری تسریع کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در جلسه ای که با حضور مدیران انجمن ها و بخش خصوصی در زمینه فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در دولتی فعالیت می کنیم که به اهالی فرهنگ و هنر نگاه ویژه ای دارد.

همایون قنواتی گفت: فعالیت های فرهنگی هنری را نمی توان در فضایی بسته انجام داد و باید از بسته بودن فضای فرهنگی هنری دوری نمود و در روند صدور مجوز برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری تسریع کرد.

قنواتی افزود: اهالی فرهنگ و هنر، بهترین سرمایه گذاران این بخش هستند و پروسه دیر هنگام صدور مجوز به سرمایه گذاری در این بخش آسیب خواهد زد. هیچ هنرمندی در محلی که اعتماد نباشد حضور پیدا نخواهد کرد و هنر به سمت زیر زمینی کشیده خواهد شد پس باید بخشی از صدور مجوز بر اساس اعتماد شکل گیرد تا جامعه فرهنگی هنری ترقی کند.

وی با اشاره به اینکه هنر را نمی توان جدا از مردم تعریف کرد، ادامه داد: باید با فعالیت های مختلف فرهنگی هنری، مردم را با سلیقه های متفاوت به سمت و سوی هنر جذب کرد و این سخت و زمان بر خواهد بود.

قنواتی بیان کرد: مراکز و انجمن های فرهنگی هنری نباید به بودجه های دولتی وابسته شوند زیرا با استقلال و حمایت های  مردمی، هنر بارورتر می شود و اهالی فرهنگ و هنر با ارائه کارهای با کیفیت می توانند مردم را به سالن ها و مراکز فرهنگی هنری بکشانند.

در ادامه این نشست، مدیران انجمن ها و بخش خصوصی مشکلات و برنامه های خود را در راستای ارتقاء فعالیت های فرهنگی هنری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در میان گذاشتند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز