معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

پرهیز از حضور در گرما اولین راه پیشگیری از گرمازدگی/ انجام کارها را به ساعات خنک روز موکول کنید

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۰۳۶۴
پرهیز از حضور در گرما اولین راه پیشگیری از گرمازدگی/ انجام کارها را به ساعات خنک روز موکول کنید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد برای جلوگیری از گرمازدگی ضمن رعایت نکات لازم حتی المقدور ساعات خنک روز را برای انجام کارهای خود اختصاص دهند و از رفت و آمد در هوای گرم بپرهیزند.

مهران ورناصری در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: طی روزهای اخیر شدت گرمای هوا در اهواز به حدی بود که برخی افراد را دچار مشکل کرده و حتی به بستری شدن در بیمارستان ها کشانده است که تعداد افراد بستری شده در بیمارستان ها بدون احتساب مراجعات به  کلینیک و مطب های خصوصی که آمار آنها در دست نیست، 16 نفر گزارش شده است که با توجه به اینکه تازه در روزهای ابتدایی فصل گرما قرار داریم مردم باید با رعایت نکات لازم خود را در برابر گرما محافظت کنند تا با مشکل روبرو نشوند.

وی ادامه داد: در این خصوص افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند باید بیشتر مراعات کنند زیرا با گرم شدن بیشتر هوا، بیماری آنها هم شدت خواهد یافت که از آن جمله می توان به بیماران مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، افراد مسن، دیالیزی ها و افراد دچار عارضه های مغزی اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: گرمازدگی پدیده ای است که همزمان با آغاز فصل گرما و به ویژه گرمای بالای خوزستان با آن مواجه می شویم که از سردرد، بدن درد، افزایش ضربان قلب و تنفس، کاهش سطح هوشیاری، توهمات بینایی و شنوایی، تشنج و ... به عنوان تعدادی از علائم این بیماری نام برد که افراد باید در صورت مشاهده آنها و احساس گرمازدگی اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند.

ورناصری به بیان اقدامات لازم برای رفع گرمازدگی اشاره کرد و توضیح داد: اولین اقدام برای فرد گرمازده خنک کردن بدن فرد با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خیس و قرار دادن وی در معرض دریافت هوای خنک و آزاد و در مرحله بعدی تماس با اورژانس 115 است.

وی بیان کرد: افراد باید سعی کنند در روزهایی که هوا گرم است کمتر از خانه خارج شده و تا جایی که امکان دارد در معرض هوای گرم قرار نگیرند و در صورت امکان کاراهای روزانه خود را در ساعات خنک روز انجام دهند. خودداری از فعالیت های طولانی، استراحت دادن به بدن در بین کار، پرهیز از ورزش های طولانی مدت، همراه داشتن آب، پوشیدن لباس های رنگ روشن از جمله اقداماتی است که افراد می توانند برای جلوگیری از گرمازدگی انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: افراد باید خودروهای خود را حتما در سایه و دور از گرما پارک کنند و هنگامی که می خواهند بعد از مدتی سوار ماشین خود شوند حتما شیشه های آن را پایین آورده یا درب آن را باز بگذارند تا هوای گرم درون آن خارج شود. رانندگان نیز سعی کنند از حفاظ های لازم و یا سایه بان برای خودروی خود استفاده کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز