مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان:

طرح جمع آوری و دفع پسماند در شهر و روستاهای خوزستان/مشکل آب شرب روستایی حل می شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۵:۴۸:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۳۳۲
طرح جمع آوری و دفع پسماند در شهر و روستاهای خوزستان/مشکل آب شرب روستایی حل می شود
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: طرح جمع آوری و دفع پسماند در شهرها، بخش ها و دهیاری های مختلف از استان زیر نظر بهداشت و با هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی اجرا می شود.

عبدالله حسینی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به روز ملی دهیاری ها عنوان کرد: 1640 دهیاری در 65 بخش و 27 شهرستان استان وجود دارد که دهیاران طبق قانون براساس مصوبه شورای روستا و صدور حکم توسط بخشدار انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: دو هزار و 20 روستا در خوزستان داریم که جمعیت شان زیر 20 خانوار است و خدمات رسانی به این روستاها کار دشواری است. امسال 12 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات ارزش افزوده به صورت مستقیم به دهیاری های خوزستان برای امور عمرانی و آبادانی روستاها پرداخت شد. اعتبارات ارزش افزوده صرفا به روستاهایی که دهیاری دارند، پرداخت می شود و امسال در قانون بودجه این اعتبارات از طریق فرمانداری ها توزیع و پرداخت می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان بیان کرد: از اقداماتی که در امر رسیدگی به روستاها صورت گرفته بخشی از اعتبارات مصوبه 230 هزار میلیاردی هیئت دولت برای حل مشکلات آب شرب روستاهای خوزستان و ارتقای کیفیت آب شرب روستایی است که در یک فرایند سه ساله هزینه خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: 70 درصد روستاهای خوزستان از نظر آب شرب مشکلی ندارند و در طرح آبرسانی مشکلات آبرسانی دو هزار و 70 روستا حل می شود.

وی همچنین افزود: طرح جمع آوری و دفع پسماند در شهرها، بخش ها و دهیاری های مختلفی از استان اجرا شده و در دیگر شهرها هم آنرا اجرا خواهیم کرد و در شهرهایی مانند دزفول و دشت آزادگان نیز در حال اجرا است که در این طرح دفن اصولی، بهداشتی و استاندارد پسماند زیر نظر بهداشت و با هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی اجرا می شود و با هزینه کردن اعتبارات ملی به صورت یکجا سعی شده است از پراکنده کاری و موازی کاری در این طرح جلوگیری شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان به اجرای طرح هادی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: طرح هادی نیز در روستاهایی با جمعیت بیش از 20 خانوار اجرا می شود و در 170 روستای خوزستان با اعتبار 500 میلیون ریال برای هر روستا بازنگری می شود. بنیاد مسکن نیز مجری و متولی خدمات رسانی به روستاهای زیر 20 خانوار است.

حسینی بیان کرد: سال گذشته نیز 110 دستگاه خودروی جمع آوری و حمل زباله از طریق سازمان دهیاری های کشور به دهیاری های خوزستان تحویل داده شد و امسال هم 50 دستگاه دیگر تحویل داده می شود. از دیگر اقدامات توسعه روستاها می توان گفت که 21 روستای هدف گردشگری شناسایی شده را با هماهنگی میراث فرهنگی خوزستان احیا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تفاهمنامه بیمه حوادث روستایی میان دولت و بنیاد برکت امضا شده است که کارهای عملیاتی آن به زودی انجام می شود. این طرح سه سطح دارد که در سطح اول هر روستایی با پرداخت 150 هزار ریال می تواند در صورت بروز حوادث 50 میلیون ریال غرامت دریافت کند. در سطح دوم با پرداخت 300 هزار ریال، 100 میلیون ریال و در سطح سوم با پرداخت 450 هزار ریال150 میلیون ریال غرامت به فرد روستایی پرداخت می شود.

خبرنگار: مهدی ربیع

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز