مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان عنوان کرد:

۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش درمان مستقیم هزینه کردیم

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۷:۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۳۶۵
۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش درمان مستقیم هزینه کردیم
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: 373 میلیارد تومان اعتبار در بخش درمان مستقیم هزینه کردیم و 834 میلیارد تومان اعتبار غیر مستقیم برای مراکز دارای قرارداد با ما هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق جلیلی در نشست خبری مشترک مدیران بیمه ای و درمانی تأمین اجتماعی خوزستان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی نهضت آی. تی را شروع و بسیاری از کارها به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند. از جمله طرح های انجامی دفترچه الکترونیک که در تمام مراکز این طرح جاری و ساری است.

وی افزود: تمامی مراکز شهرستان های ما به سیستم اتوماسیون متصل هستند و تمامی مکاتبات بر اساس آن انجام می شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه 373 میلیارد تومان اعتبار در بخش درمان مستقیم هزینه کردیم، تصریح کرد: 834 میلیارد تومان اعتبار غیر مستقیم برای مراکز دارای قرارداد با ما هزینه شده است.

جلیلی گفت: در سال گذشته 359 قلم تجهیزات پزشکی را برای استان خریداری کردیم که چهار میلیارد و 200 میلیون تومان ارزش ریالی داشتند. برخی از اقلام از درون استان و برخی دیگر نیز خود تجهیزات پزشکی تهیه کرده است.

وی ادامه داد: ارتقای هتلینگ در بیمارستان نیز یکی دیگر از فعالیت های سازمان است؛ دو بخش بیمارستان امیرالمؤمنین انجام و سایر بخش ها در نوبت قرار دارند. اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین به صورت کامل بازسازی می شود و بسیار مجهز با 26 تخت راه اندازی می شود که کارهای آن در حال انجام است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان بیان کرد: 30 آمبولانس فعال داریم که با اعتبارات پیش بینی شده امسال نیز تعدادی دستگاه جدید خریداری خواهیم کرد که پیش بینی ما روی 10 دستگاه است.

جلیلی اضافه کرد: در بیمارستان مسجدسلیمان نیز کار هتلینگ به پایان رسیده و بخش های خوبی در اختیار بیماران قرار دادیم. بیمارستان بهبهان نیز در دستور کار است که بخش زنان آن هم تمام شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ماهشهر نیز که چون نوساز است نیازی به این ارتقا ندارد و سایر بیمارستان ها هم یا انجام شده یا نیازی ندارند، یادآور شد: هفت میلیارد و 200 میلیون تومان سال گذشته اعتبار اختصاص داده شده که آن را برای عملیات ساختمانی مشخصا در درمانگاه های ایثار و شهید نریمی اهواز و آزمایشگاه اندیمشک هزینه شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان بیان کرد: پیشنهاد دادیم که سه درمانگاه سطح اهواز دوشیفته شود تا خدمات رسانی به بیمه شدگان با سهولت بیشتری انجام شود؛ با پیگیری یوسفی و الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس و استاندار به زودی درمانگاه شهرستان باوی در شهر ملاثانی احداث می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیز با وجود اینکه به نام وزارت بهداشت رقم خورده ولی بار زیادی از آن روی دوش سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: به عنوان نمونه در سال 92 اعتبارات درمان غیرمستقیم ما 300 میلیارد تومان و در سال 95 به 824 میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته آزمونی را داشتیم که 64 پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک و 81 نفر پرستار، بهیار و نیروهای پشتیبانی را جذب کردیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: 6 بیمارستان، 25 مرکز سرپایی و یک بیمارستان هیئت مدیره ای در خوزستان و در شهرستان دزفول یک بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 48 درصد، در آبادان با پیشرفت 60 درصدی در حال ساخت داریم.

جلیلی ادامه داد: 500 تخت فعال در استان داریم که در سال گذشته بیش از پنج میلیون و 700 هزار نفر ویزیت کردند. 53 هزار بستری، 20 هزار و 500 عمل جراحی، هشت هزار زایمان طبیعی و هفت هزار سزارین داشتیم.

26 مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به آمار مراجعات افراد تحت پوشش تامین اجتماعی و ارائه خدمات درمانی به آنها، گفت: هزار سونوگرافی، 191 هزار نفر رادیولوژی، 590 هزار آزمایشگاه، 150 هزار نفر نوار قلب، تزریقات و سرم یک میلیون و 850 هزار نفر بودند.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز