رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان خبر داد:

عدم اقدام موثر پالایشگاه آبادان در کاهش آلاینده ها/نزدیکی ۸۰ حوضچه تصفیه پساب پالایشگاه با منازل مسکونی و بیمارستان/طرح شکایت از پالایشگاه آبادان

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۵:۴۵:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۹۰۷
عدم اقدام موثر پالایشگاه آبادان در کاهش آلاینده ها/نزدیکی ۸۰ حوضچه تصفیه پساب پالایشگاه با منازل مسکونی و بیمارستان/طرح شکایت از پالایشگاه آبادان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: به رغم اخطارهای مکرر این اداره به پالایشگاه برای رفع بوی گازهای پساب متاسفانه این شرکت برای به استاندارد رساندن میزان گازهای فرار در هوا با محیط زیست همکاری لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید احمد موسی آزاد با اعلام این خبر اظهار کرد: مجاورت پالایشگاه آبادان و انتشار بوی نامتعارف این شرکت در فضای شهری سبب بروز مشکلاتی برای منازل و مراکز درمانی مجاور شده است.

موسوی آزاد گفت: 80 حوضچه تصفیه پساب این پالایشگاه در مجاورت منازل مسکونی و بیمارستان است که گازهای متصاعد شده از آن باعث ایجاد بوی نامتعارف در فضای این شهر می شود.

وی از  انتشار گاز BTEX خبرداد و افزود: با وجود تذکرهای مکرر اداره محیط زیست آبادان به پالایشگاه، این شرکت تاکنون نسبت به کاهش این آلاینده ها اقدام موثری انجام نداده است.

موسوی آزاد تاکید کرد: به رغم اخطارهای مکرر این اداره به پالایشگاه برای رفع بوی گازهای پساب متاسفانه این شرکت برای به استاندارد رساندن میزان گازهای فرار در هوا با محیط زیست همکاری لازم را ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان عنوان کرد: در هنگام بروز پدیده شرجی به دلیل شرایط جوی خاص گازهای هوا به سطح زمین نزدیک و سبب افزایش میزان بوی گاز در شهر آبادان می شود که سبب مشکلات تنفسی شهروندان شده است و این مورد بارها اعتراض مردمی را در پی داشته است.

وی در پایان گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان و رفع مشکل انتشار بوی گازهای فرار در فضای شهری، این اداره از پالایشگاه آبادان به دادگستری شکایت کرده است.

لازم به ذکر است که با شروع پدیده شرجی همواره شاهد انتشار بوی گازهای مشمئز کننده(گیس) از سوی پالایشگاه آبادان در سطح شهر هستیم که در مواردی باعث ایجاد مشکلات تنفسی شدید برای شهروندان شده است.

پالایشگاه آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که 104 سال قدمت دارد و زمانی بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه و جهان شناخته می شد.

همچنین این پالایشگاه با تولید روزانه 15میلیون لیتر بنزین 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن تولید شود.

در همین راستا یک واحد بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان یکی از عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شود، در آبان 1393 به دستور دادستان آبادان تعطیل شد که با برطرف کردن مشکل زیست محیطی در فروردین 1394مجدد وارد مدار تولید شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز