انصراف گله دار خوزستانی از دریافت خسارت زیست محیطی

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۲:۵۴:۵۳
کد خبر: ۵۸۷۳۱۹
انصراف گله دار خوزستانی از دریافت خسارت زیست محیطی
گله دار خوزستانی با وجود ضرر دیدن از حیات وحش و تلف شدن چند رأس گوسفند، تغذیه از حیات وحش را حق طبیعی حیوانات وحشی دانست.

به گزارش خبرنگار برنا از ایذه، به واسطه حمله گرگ به گله گوسفندان چندین رأس تلف شدند که بعد از گزارش و پیگیری های انجام شده توسط اداره محیط زیست اندیکا منجر به تشکیل پرونده و جبران خسارت از سوی محیط زیست شد.

فرامرز جعفری غریبوند یکی از دامداران ساکن روستای چگا سنگر موری از توابع شهرستان اندیکا با اعلام انصراف از دریافت خسارت گفت: این اتفاق حاصل کم توجهی خود بوده چرا که گله را در زیستگاه حیوانات وحشی و بدون چوپان رهاسازی کرده بودم و با توجه به اینکه می دانستم این منطقه دارای حیوانات وحشی است، نباید وارد این محدوده می شدم و تلف شدن این گوسفندان را سهل انگاری از جانب خود می دانم.

وی به همین خاطر از دریافت خسارت انصراف داده و آن را حق الناس دانسته و از اینکه از محل بیت المال خسارتی داده شود، موافق نبوده و انصراف کتبی خود را از گرفتن خسارت اعلام داشت.

غریبوند نمونه آشکار انسان هایی است که احترام به طبیعت را به خوبی شناخته و می داند حیات وحش هم دارای قلمرو و حق و حقوق می باشد که نباید نادیده گرفته شود و ورود به عرصه هایی که زیستگاه حیات وحش است، می تواند موجب بر هم زدن و سلب آرامش آنها شود.

لازم به ذکر است، شهرستان اندیکا در شمال شرقی استان خوزستان و تقریباً در مرکز رشته کوهای زاگرس قرار گرفته است. از طرف شمال و شمال شرق به استان چهارمحال و بختیاری و از جنوب به مسجدسلیمان محدود می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز