نماینده مردم اهواز در مجلس:

بازار صنعت رباتیک کشور در قبضه چینی ها/ جای خالی رباتیک ایرانی در بازار

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۷:۳۸:۵۰
کد خبر: ۵۹۱۵۷۳
بازار صنعت رباتیک کشور در قبضه چینی ها/ جای خالی رباتیک ایرانی در بازار
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه رباتیک و خیلی از کارها چین بازار ایران را قبضه کرده در صورتی که اگر به این موارد به خوبی توجه کنیم می توان بازار کل کشور را در این حوزه (رباتیک) به دست بگیریم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی ساری در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز آموزش فناوری خوارزمی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارهای ارائه شده در این نمایشگاه طراحی خود کارآفرینان و مهارت آموزان و می تواند تأثیر بسزایی در رفع موانع اشتغال داشته و اثرگذار باشد.

وی افزود: کاری که اینجا انجام می شود خیلی ارزنده است و می تواند در معرفی فرصت های شغلی که خیلی ها فکر کنند این کارها در استان انجام نمی شود، تأثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: ارائه راهکار و پیدا کردن راه حل نباید صرفا برعهده دولت باشد؛ همین بخش های خصوصی نیز مشغول تولید فکر و ارائه ایده هستند که آنها را به اعمالی تبدیل می کنند که بازار را قبضه کنند.

ساری گفت: بحث بیکاری و نبود اشتغال فقط مختص جای خاصی نیست و همه جا درگیر آن هستیم که باید به صورت اساسی یک راه حل خوب برای برون رفت از این معضل پیدا کنیم؛ با سرمایه گذاری روی ظرفیت های استان می توان به دنبال راهکارهای خوب در این زمینه بود.

وی ادامه داد: در حوزه رباتیک و خیلی از کارها چین بازار ایران را قبضه کرده در صورتی که اگر به این موارد به خوبی توجه کنیم می توان بازار کل کشور را در این حوزه (رباتیک) به دست بگیریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه آیا واقعا وضعیت بیکاری در مناطق حاشیه تفاوتی با سایر نقاط ندارد، گفت: این جمله برداشت شما از صحبت های من است چون یکی از فلسفه های ورود مردم به حاشیه نزدیکی به شهر و دسترسی داشتن به فرصت های شغلی هست؛ به هر حال وضعیت بیکاری در تمام نقاط کشور وجود دارد.

وی در خصوص با نقش فنی و حرفه ای در اشتغالزایی گفت: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای محلی خوب برای سرمایه گذاری است که در اشتغالزایی برای مردم نقش محوری ایفا می کند.

خبرنگار: مهدی ربیع

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز