خطیب جمعه شادگان:

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است

۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۱۲:۵۷:۴۸
کد خبر: ۵۹۲۵۴۷
نماز جمعه قرارگاه فرهنگی دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است
خطیب جمعه شادگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی شهر و امام جمعه را فرمانده این قرارگاه می دانند، گفت: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی دفاع ازارزش های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، حجت الاسلام  و المسلمین سید مجید شرفى در خطبه هاى نمازعبادى سیاسى جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) برگزارشد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: تقوا بهترین وسیله در زندگی انسان برای دوری از گناهان و نزدیکی به خداوند متعال است.

وى با اشاره به اولین جمعه مرداد ماه روز نماز جمعه گفت: از ثمرات و برکات جمهوری اسلامی نماز جمعه است و نمازجمعه یک قرارگاه فرهنگی دفاع ازارزش های انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه شادگان در ادامه نماز جمعه در اسلام از جایگاه والا و بالایی برخوردار است، افزود: نماز جمعه به عنوان اجتماع بزرگ مردمی، مانور سیاسی در برابر دیدگان دشمنان است و این اجتماعات دینی و اسلامی در واقع نمایش قدرت مسلمانان محسوب می شود و مردم در این اجتماعات از بسیاری مسائل روز آگاه و هوشیار می شوند.

وی بیان کرد: نمازجمعه سه رکن اصلی خطبه، خطیب و مخاطب دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و در فرهنگ دینی ما ولایی ،اثرگذار، عبادی - سیاسی وتنها نمازی است که به جماعت باید اقامه شود.

حجت الاسلام شرفى در فراز دیگرى از خطبه هاى خود  با اشاره به 6 مرداد ماه روز کارآفرینى و آموزش هاى فنى و حرفه اى عنوان کرد: در دین مبین اسلام به حرفه آموزی تاکید شده تا جایی که هریک از پیامبران حرفه و مهارت خاص خود را داشته اند که این امر اهمیت فراگیری حرفه آموزی و مهارت را مضاعف می کند.

وى افزود: نقش فنی و حرفه ای در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

خطیب جمعه شادگان یادآور شد: یکی از مراکزی که خوب می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی کار کند، کارآفرینی و یادگیری آموزش های فنی و حرفه ای است.

وى در بخش پایانى خطبه هاى خود با اشاره به حوادث خشونت باردر مسجد الاقصی گفت: مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و از اهمیت بالایی برای جهان اسلام برخوردار است.

حجت الاسلام شرفى با بیان اینکه تحرکات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس با هدف احاطه آنها بر قبله اول مسلمین است، افزود: اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران امری محکوم  و خلاف اصول بنیادین حقوق بشر و قواعد حقوق بشردوستانه است.

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز