رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان:

تامین رایگان پوشاک ۶۷۰۰ دانش آموز بی بضاعت آبادانی/۳۶ کارگاه بومی پوشاک مدارس را تولید می کنند/مدارس عادی دولتی به جز برای بیمه و کتاب نباید هیچ پولی بابت ثبت نام دریافت کنند

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۵:۴۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۳۰۶۸
تامین رایگان پوشاک ۶۷۰۰ دانش آموز بی بضاعت آبادانی/۳۶ کارگاه بومی پوشاک مدارس را تولید می کنند/مدارس عادی دولتی به جز برای بیمه و کتاب  نباید هیچ  پولی بابت ثبت نام دریافت کنند
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از تامین رایگاه پوشاک شش هزار و 700 دانش آموز بی بضاعت این شهرستان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اعظم قاسمی زاده در گفت و گو با خبرنگار برنا، با اشاره به وجود 54 هزار دانش آموز در سطح شهرستان آبادان اظهار کرد: از تعداد کل دانش آموزان شهرستان آبادان شش هزار و 700 دانش آموز بی بضاعت که تحت پوشش سازمان های حمایتی، خیریه ها و بی بضاعتانی که تحت پوشش هیچ نهاد یا ارگانی یا خیریه ایی نیستند، شناسایی شده اند.

وی گفت: براساس هماهنگی های انجام شده، 36 کارگاه تولیدی داخلی (بومی) در بحث تامین پوشاک دانش آموزان با ما همراهی و همکاری می کنند و سود حاصل از تولید پوشاک ها که پیش از این از دست تولیدهای داخلی خارج می شد، عاید آنها می شود.

قاسمی زاده با بیان اینکه موضوع پوشاک دانش آموزان را به دو صورت ساماندهی کرده ایم، اضافه کرد:  نخست اینکه اولویت را به تولیدی های شهری دادیم و برای حصول اطمینان از این مسئله یک تیم بازرسی تخصصی مسئول انجام این کار شد و از نزدیک از محل کارگاه ها، کیفیت کارهایشان و سایر موارد بازدید کردند، در زمان حاضر تولیدی های پوشاک مدارس را شناسنامه دار کرده ایم.

وی تصریح کرد: اولویت به کارگیری تولیدی های پوشاک با خیریه هایی است که دوزندگان آنان خانم های سرپرست خانوار است تا از این طریق کمکی به این افراد کرده باشیم.

به گفته رئیس آموزش و پرورش آبادان در زمان حاضر حدود 80 نفر از زنان سرپرست خانوار در تولیدی های آبادان در حال تولید پوشاک دانش آموزان این شهر هستند.

وی یادآوری کرد: از قِبَل این کار تمام پوشاک شش هزار و 700 دانش آموز تحت پوشش سازمان های حمایتی و خیریه رایگان شد ضمن آنکه پوشاک دانش آموزان پیش دبستانی تمامی مدارس روستایی و حاشیه ای شهر نیز به صورت صد در صد رایگان شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با قدردانی از سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان حامی مالی آموزش و پرورش که تاکنون کمک ها و خدمات بسیار خوب و ارزشمندی را انجام داده است، عنوان کرد: اداره برق بهترین و همراه ترین اداره شهری با آموزش و پرورش است.

قاسمی زاده توضیح داد: در بحث کاهش هزینه های تحصیل برای دانش آموزان، جلسات متعددی تشکیل شد و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که برای کاهش هزینه ها باید بحث پوشاک و مدارس روستایی را ساماندهی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شیوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیر دولتی(شهریه ای) تاکید کرد: در مدارس عادی دولتی به جز برای بیمه و کتاب به هیچ عنوان نباید از خانواده ها پولی بابت ثبت نام فرزندانشان دریافت شود اما در مدارس شهریه ای همچون مدارس غیر انتفاعی موضوع دریافت شهریه توسط این مدارس، در اساسنامه شان موجود است و طبق دستورالعملی که وزارتخانه آموزش و پرورش به این دسته از مدارس داده آنان می توانند از خانواده دانش آموزان برای ثبت نام پول بگیرند.

قاسمی زاده تصریح کرد: به تمامی مدارس این موارد را ابلاغ و توضیحات لازم را نیز در جلسات متعددی که با مدیران و مسئولان مدارس داشتیم، ابلاغ کرده ایم، اگر مواردی نیز بوده با آنها برخورد شده است.

رئیس آموزش و پرورش آبادان یادآوری کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اعلام آن از سوی خانواده ها و سایر افراد، اداره آموزش و پرورش آماده برخورد با خاطیان به شکل قانونی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز