مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

۱۵ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های صنعت برق خوزستان اختصاص یافت/ عبور ۲۵ باره از پیک برق در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۱۱:۳۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۲۷۱
۱۵ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های صنعت برق خوزستان اختصاص یافت/ عبور ۲۵ باره از پیک برق در سال ۹۶
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: یک هزار و 500میلیارد تومان برای صنعت برق استان در نظر گرفته شده است که باید در مدت سه سال در زیرساخت‌ها هزینه شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمود دشت بزرگ در جلسه پیگیری مصوبات دولت در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های صنعت برق پروژه‌های زمانبری هستند و باید در این زمینه همه پروژه‌های سه ساله در سال اول در نظر گرفتن این مصوبه از سوی دولت آغاز شوند. نمی‌توانیم پروژه‌ای را در سال سوم آغاز کنیم و انتظار داشته باشیم دو سال بعد شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با بیان اینکه روزهای گرم استان نسبت به سال گذشته 84 درصد بیشتر شده و 25 بار از پیک سال گذشته عبور کردیم که این میزان حدود 1.5برابر سال گذشته است، افزود: یک هزار و 500میلیارد تومان برای صنعت برق استان در نظر گرفته شده است که باید در مدت سه سال در زیر ساخت ها هزینه شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این 1500میلیارد تومان در نظرگرفته شده در مصوبه فروردین ماه میان چهار شرکت در استان خوزستان در بحث برق تقسیم می‌شود. برای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان در سال اول 400میلیارد تومان، سال دوم 300 میلیارد تومان و سال سوم 200میلیارد تومان است.

دشت بزرگ ادامه داد:  علت این تقسیم اعتبارات در سه سال به این شکل برای آن است تا پروژه‌ها در دو سال اول اجرایی شوند و در سال سوم به بهره‌برداری برسند. اعتبار در نظر گرفته شده در این مصوبه باید در مدت سه سال هزینه شود و زمان پایان پروژه‌ها در پایان سال سوم باشد.

وی بیان کرد: برای شرکت توزیع برق اهواز و خوزستان نیز به صورت مساوی 150میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در طی سه سال، هر سال 50 میلیارد تومان به آن‌ها تخصیص داده خواهد شد. برای تولید نیروی برق حرارتی نیز 300میلیارد تومان (هرسال 100میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد:  با بررسی‌های انجام‌شده اگر قرار است به شرکت تولید برق اعتباری اختصاص داده شود، باید این اعتبار برای پست‌های نیروگاهی تخصیص پیدا کند و نه برای نیروگاه، زیرا مساله ریزگردها تاثیری بر نیروگاه ندارد.

دشت بزرگ عنوان کرد: بر اساس جدول اعتباری که برای سال اول در نظر گرفته شده، قرار است از محل سه درصد درآمد مناطق نفتخیز 100میلیارد تومان اختصاص پیدا کند. از محل اسناد خزانه اسلامی نیز 200میلیارد تومان و از محل کمیسیون ماده 10 و مدیریت بحران 200میلیارد تومان برای سال اول در نظر گرفته شده

وی یادآور شد: برای اعتبار 900میلیاردی برق منطقه‌ای خوزستان، دو سر فصل در نظر گرفته شده تا بتوانیم مشکلات صنعت برق استان را در این زمینه مرتفع کنیم. کار اصلاح پست‌های انتقال را با 50 میلیارد، اصلاح و بهسازی شبکه را با 100میلیارد تومان، تعویض هادی‌ها و احداث خط‌های جدید را با 115 میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم.

به گفته مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان حذف پست‌های تی آف انتقال و توزیع مجموعا 450میلیارد تومان هزینه در بر دارد که حدود 50درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به حذف این پست‌ها اختصاص داده شده است.

دشت بزرگ افزود: برای حذف پست‌های تی آف مشخص شده که در کدام پست‌ها باید طرح هادی آن‌ها اجرا شود و در بخش فوق توزیع نیز لیست پست‌های تی آف که قرار است تبدیل شوند را مشخص کرده‌ایم.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز