استاندار خوزستان:

آغاجاری با داشتن شرایط تولید نفت در وضعیتی نامناسب به سر می برد

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۶:۳۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۱۴۴۴
آغاجاری با داشتن شرایط تولید نفت در وضعیتی نامناسب به سر می برد
استاندار خوزستان گفت: نفت آغاجاری و امیدیه باعث توسعه کشور شده در حالی که امروزه خود این شهرستان در وضعیتی نامناسب رها شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آغاجاری، غلامرضا شریعتی در شورای اداری این شهرستان عنوان کرد: نفت آغاجاری و امیدیه باعث توسعه کشور شده در حالی که امروزه خودش به این شکل رها شده است. شهرستان آغاجاری هم اکنون نیز با تولید 570 هزار بشکه و شهر آغاجاری با 46 هزار بشکه و با داشتن 60 کیلومتر طول میدان نفتی تأثیرگذاری بسیاری دارد اما متاسفانه این شهرستان با چنین وضعیتی به حال خود رها شده است.

وی به مشکلات موجود در این شهرستان اشاره کرد و افزود: باید زودتر از این به صورت رسمی به آغاجاری می آمدیم اما باید بگوییم تاخیر پیش آمده جنبه عمدی نداشته و دلیل آن مسائل و مشکلات مختلف استان خوزستان بوده است. حضور امروز هم در زمان قبل از توزیع اعتبارات است و از این مسئله می توان برای تخصیص اعتبارات لازم استفاده کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: منابع کشور محدود است و از یک طرف هزینه های کشور به حدی است که هیچ منبعی کفاف آنها را نمی دهد. باید از سرمایه های سرگردان خارجی بهره مند شده، امنیت سرمایه گذاری خارجی را ارتقا و در عین حال از منابع کشورهای دیگر با روش های مختلف از جمله تعریف پروژه های عمرانی برای توسعه کشور بهره گرفت، همچنین منابع نفت هم به شدت کاهش پیدا کرده و در گذشته 14 درصد فروش نفت را به وزارت می دادند، گذشته قیمت هر بشکه 100 دلار و اکنون تنها 45 دلار است.

شریعتی عنوان کرد: کشوری که با 25 هزار میلیارد تومان هزینه های جاری در 12 سال قبل در روند توسعه قرار داشته و رشد اقتصادی 6 درصد را تجربه کرد امروز دیگر با 300 هزار میلیارد تومان چرخش نمی چرخد و این مسئله و رسیدن به چنین وضعیتی به علت تصمیمات نادرست است که باید برای رفع آن امنیت سرمایه گذاری و آرامش جامعه را فراهم کرده و به تعامل گسترده با دنیا نیز روی بیاوریم.

وی با اشاره به روند رسیدگی به مشکلات شهرستان آغاجاری تصریح کرد: از محل تخصیص 250 تا 300 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه های آبرسانی فرسوده استان در سال جاری کمکی به شهرستان آغاجاری کمک خواهیم کرد. همچنین لازم است به روش های آبیاری مدرن در این شهرستان توجه جدی شود و برای پیشگیری از ایجاد مشکل برای کشاورزان به استفاده صحیح و بهینه از انهار کشاورزی پرداخت.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص افزایش پهنای باند به طول 45 کیلومتر در مسیر جاده آغاجاری به بهبهان و اعلام آن به مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به خطرات و همچنین پیچ و خم های بسیار این مسیر اشاره کرد.

شریعتی نسبت به طرح موضوع ایستگاه هواشناسی در این جلسه اینگونه پاسخ داد: اگر بازدید جهانی از ایستگاه هواشناسی آغاجاری انجام شود آن را تعطیل می کنند، به همین منظور استانداری خوزستان برای توسعه این ایستگاه 200 میلیون تومان کمک مالی در نظر دارد.

وی گفت: مبلغ کلانی به اداره کار استان برای وام های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و تسهیلات این چنینی اختصاص داده شده استادند که فرماندار آغاجاری برای ایجاد اشتغال از این طریق هماهنگی لازم را انجام دهد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: یکی از وظایف ما خدمات رسانی در حوزه دینی و فرهنگی است و از آنجا که علم آموزی و آگاهی یکی از مراحل و اساس ایجاد دنیا به حساب می آید، وظیفه داریم تمهیدات رسیدن به کمال، آگاهی و دانایی انسان را فراهم کنیم به همین منظور کولرهای موردنیاز مسجد جامع شهر آغاجاری را آنگونه که در شان مردم باشد، خریداری می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز