معاون استاندار خوزستان:

اقتصاد خوزستان در دولت تدبیر و امید رشد قابل ملاحظه ای داشته است

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۳:۵۱:۱۹
کد خبر: ۶۰۵۰۱۵
اقتصاد خوزستان در دولت تدبیر و امید رشد قابل ملاحظه ای داشته است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با تلاشهای صورت گرفته دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی استان در چهار سال گذشته قابل ملاحظه است.

علی حسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: اقداماتی که دولت یازدهم در استان انجام داده است باعث رونق اقتصادی و پیشرفت استان شده است.

وی مهمترین شاخص توسعه را افزایش نرخ اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: در چهار سال دولت گذشته اقتصاد استان و کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است که عمده آن از فروش نفت پس از تحریم هاست.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: با همکاری مردم و دولت بر اساس چشم انداز 1404 رشد اقتصادی را از هشت درصد آغاز کرده ایم که با همکاری تشکلهای مختلف این میزان باید بیشتر شود.

حسین زاده ادامه داد: همه مردم و سازمان ها حماسه ای را که مردم در رای گیری دولت جدید به وجود آوردند را باید لمس کنند و با اطلاع رسانی و آگاهی از مشکلات پیش رو در استان و همچنین وجود ظرفیت های بالای اقتصادی درخوزستان از آرامش بهره مند شوند.

وی بیان کرد: استان خوزستان به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع موضوعات و مسئلی که دارد با دیگر استان ها قابل مقایسه نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در خوزستان به دلیل گستردگی که دارد مسئولین پنج برابر استان های دیگر فعالیت می کنند تا به نتیجه برسند.

حسین زاده عنوان کرد: شهرستان ماهشهر به دلیل داشتن مرزآبی، گمرک و پتروشیمی به تنهایی به اندازه یک استان یزد فعالیت اقتصادی دارد که باید ساختاری متناسب با ظرفیت این شهرستان طراحی و برنامه ریزی کنیم تا به ساختاری درست برسیم.

وی با بیان اینکه چهار راهکار در دولت طراحی شده است که بتوان رشد اقتصادی و اثر بخشی مناسبی را در معیشت زندگی مردم ایجاد کند گفت: بر اساس مطالعات سال 95 با حضور کاشناسان سازمان دهی نهاد های اجتماعی و مدنی ، خدمات رسانی به شهروندان و افزایش رضایت مندی اجتماعی و حرکت دادن چرخ معیشتی مردم در استان خوزستان از برنامه های دولت جدید است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: حرکت دادن چرخ معیشتی مردم ارتباط مستقیمی با اشتغال دارد که نیاز به یک تحرک با حضور مردم است که با همکاری دولت ، استانداری ، نهاد ها و سازمان ها محقق می شود .

حسین زاده از پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت خبر داد و ادامه داد: در هفته جاری پروژه های بسیاری آماده بهره برداری است که با اجرا و به بهره برداری رسیدن این پروژه ها کمک بسیاری به چرخ صنعت و اقتصاد استان خواهد شد.

 

نظر شما