مسئول بسیج رسانه خوزستان:

فرصت سواستفاده به سودجویان و دلالان از رسانه ها داده نشود/لزوم رفع دغدغه های معیشتی اصحاب رسانه

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۴:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۰۵۶
فرصت سواستفاده به سودجویان و دلالان از رسانه ها داده نشود/لزوم رفع دغدغه های معیشتی اصحاب رسانه
مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: در حوزه ساماندهی رسانه های موجود در استان باید سره از ناسره برای مردم و مسئولان شناخته شود و فرصت سوء استفاده از سودجویان و دلالان این حوزه گرفته شود.

عادل نوروزیان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: با وجود زحمات و تلاش های شبانه روزی خبرنگاران و اهالی مطبوعات استان شاهد هستیم که رفع مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران مدتهاست که به فراموشی سپرده شده است و هیچ یک از نهادهای متولی که توان اجرایی و حاکمیتی لازم را دارا هستند، به نیازهای صنفی و معیشتی آنها توجهی نمی کند.

وی ادامه داد: این بی توجهی در حالی است که رسانه ها علاوه بر وظیفه خطیر آگاهی بخشی به جامعه، نردبان ترقی بسیاری از مدیران نیز هستند اما مع الاسف هنگامی که بحث حمایت از آنها به میان می آید برخی از همین مدیران که بعضاً صندلی های خود را مدیون اصحاب قلم و رسانه هستند! از زیر بار مسئولیت های اجتماعی خود شانه خالی می کنند.

نوروزیان بیان کرد: از طرفی برخی ارگان ها و سازمان ها نه تنها کمکی به رفع مشکلات این قشر فرهیخته نمی کنند بلکه با سوء استفاده از این شرایط و گرو نگه داشتن آگهی ها و رپرتاژها تلاش می کنند تا در وظیفه خطیر اطلاع رسانی شفاف رسانه ها اختلال ایجاد کرده و به نوعی با این حربه، ابزار نقد را که وظیفه ذاتی رسانه هاست، از او بگیرند. البته در این میان بسیاری از رسانه های استان هستند که قید آگهی و رپرتاژ را زده و با تیغ تیز نقد منصفانه خود در جهت اصلاح امور جامعه گام بر می دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مسئول بسیج رسانه خوزستان با بیان اینکه در این شرایط فضا برای برخی سودجویان نیز مهیا شده که با نفوذ به این صنف فرهیخته برای خود سرمایه بادآورده ای کسب کنند، تصریح کرد: لذا از نهادهای حاکمیتی که امکانات و قدرت ساماندهی به این وضعیت را دارند انتظار می رود که فارغ از تصمیمات مرکز نشین ها و بوروکراسی اداری هر چه سریعتر به وضعیت این قشر صاحب قلم و اندیشه رسیدگی کنند و گزارش عملکرد خود را در زمان های منظم اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: البته در بحث حمایت از اصحاب رسانه استان باید دو فاکتور مهم هدفمند بودن و پایدار بودن این حمایت ها مدنظر قرار گیرد تا هم حمایت های صورت گرفته رسانه ها و اصحاب قلم واقعی را پوشش دهند و هم اینکه سازوکاری طراحی شود که این حمایت ها دائمی و نه مقطعی صورت پذیرند.

نوروزیان عنوان کرد: جهت نیل به فاکتور اول، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انتظار می رود که در حوزه ساماندهی رسانه های موجود در استان ورود کنند تا سره از ناسره در این حوزه برای مردم و مسئولان شناخته شود و فرصت سوء استفاده از سودجویان و دلالان این حوزه گرفته شود.

مسئول بسیج رسانه خوزستان در پایان اظهار کرد: برای تحقق فاکتور دوم نیز از استاندار تقاضا می شود، همانطور که بارها نشان داده اند که به رسانه ها اهمیت ویژه ای می دهند، به صورت جهادی و انقلابی و با استفاده از قدرت حاکمیتی که در اختیار دارند، به حوزه حمایت پایدار از رسانه های استان ورود کنند و یکبار برای همیشه با رفع دغدغه های معیشتی آنها خدمتی ارزنده و ماندگار به این قشر فرهیخته انجام دهند. در استانی که مملو از شرکت ها و سازمان های قدرتمند می باشد، رفع مشکلات جامعه محدود خبرنگاران و رسانه های استان نباید کار سختی باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز