سرپرست امور بانوان:

نگاه اندیشمندانه دولت تدبیر و امید به توانایی مدیریتی زنان

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۵:۰۵:۴۰
کد خبر: ۶۰۵۰۹۶
نگاه اندیشمندانه دولت تدبیر و امید به توانایی مدیریتی زنان
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: نگاه به توانایی مدیریتی زنان در دولت تدبیر و امید نشان از نگاه باز و اندیشمندانه دولتمردان در استان و کشور دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سیده فرانک موسوی در همایش نقش زن در توسعه استان خوزستان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: وظیفه ما مطالبه‌گری حقوق زنان به منظور تحکیم بنیان خانواده است. ما  دغدغه دیده نشدن سهم و حقوق زنان در توسعه را داریم.

وی افزود: نگاه دولت معطوف به عدالت جنسیتی است و دادن سهم زنان از توسعه در استان را در راستای کار خود قرار داده است. زنان خوزستانی از ابتدای انقلاب به ویژه در جنگ و دفاع مقدس در عرصه های مختلف حضور فعال و تاثیرگذاری داشته اند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: انسجام اجتماعی در دفاع مقدس توسط زنان ایرانی و به ویژه خوزستانی انجام شده است که نشان از شایستگی و لیاقت بیش از انتظار این زنان را دارد. بنابراین باید بستری فراهم آورده شود که زنان شایسته بتوانند در حد شان خود در جامعه ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم نگاه بسیار مثبتی به زنان داشته است، گفت: با شروع بکار دولت دوازدهم شنیدن اخبار انتصاب زنان در مناصب مختلف باعث امیدواری و خوشحالی است، ما به دنبال این هستیم که شرایطی فراهم شود بانوان به جنسیت خود افتخار کنند چون توانمندی‌هایی دارند که در برخی زمینه ها قابل قیاس با جامعه مردان نیست.

موسوی حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و کودکان، نشست های متعدد با اقشار مختلف زنان برای بررسی مشکلات، برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی از جمله زن و توسعه، روانشناسی خانواده،‌ تقویت کانون های فرهنگی اجتماعی، طرح حرفه آموزی ویژه زنان حاشیه شهرستان کارون، طرح تاب‌آوری اجتماعی و آموزش و ترویج کارآفرینی زنان را از جمله اقدامات کارگروه زنان و خانواده اداره امور کل بانوان استانداری عنوان کرد.

وی به بیان گزارش کلی فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در دولت یازدهم پرداخت و گفت: در سراسر استان ۷۰۰ طرح و کارگاه آموزشی، ۶۶۹ همایش و جشنواره، ۴۰۶ بازدید، ۲۸۲ جلسه، ۲۷۱ نشست، ۲۴۶ نمایشگاه و ۱۵ تقدیر از زنان پیشکسوت انجام شده است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، ایجاد سه نمایندگی بیمه روستایی ، چهار حوزه علمی ویژه بانوان و افزایش تعداد صندوق‌های عشایری به ۱۵ صندوق را از دیگر تلاش های حوزه بانوان در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد.

وی همچنین با تشکر از حمایت های استاندار از طرح های امور بانوان گفت: استاندار خوزستان به نقش بانوان در حوزه های مختلف مدیریتی اعتقاد دارد و نگاه به توانایی مدیریتی زنان در دولت تدبیر و امید نشان از نگاه باز و اندیشمندانه دولتمردان در استان و کشور دارد.

 

نظر شما