مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان عنوان کرد:

۱۱۷ میلیارد تومان از بودجه دستگاه های اجرایی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کردیم

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۴:۵۸:۱۲
کد خبر: ۶۰۶۱۲۸
۱۱۷ میلیارد تومان از بودجه دستگاه های اجرایی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کردیم
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان از بودجه دستگاه های اجرایی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مسعود صدری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: با فعالیت پنجره واحد خدمات شهری ظرف، ۱۰ روز باید جواب استعلام ها اعلام شود که این پنجره قطعا در ارتقای سرمایه گذاری ها مؤثر است. وظیفه هماهنگی دستگاه های خدمات دهنده به مردم در پنجره واحد برعهده ما هست.

وی با بیان اینکه بهبود شاخص های رقابت پذیری اقتصاد ایران نیز یک پروژه مطالعاتی هست که سهم هر استان مشخص شده را نیز در دستور کار داریم، افزود: استقرار خزانه داری الکترونیک از جمله پروژه های اقتصاد و دارایی است و مولدسازی و مدیریت دارایی های دولتی برای پشتوانه انتشار اوراق، استقرار نظام جامع مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت نیز از دیگر پروژه های ما هست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: ۶ پروژه برای اقتصاد و دارایی در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که یکی از آن ها به امور مالیاتی به عنوان طرح جامع مالیاتی که از گذشته در رأس اجرا بوده است.

صدری بیان کرد: اقتصاد دارایی وظایف حاکمیتی و فرابخشی دارد؛ یعنی هر وظیفه ای که داریم به عنوان یک دستگاه ستاد مرتبط با سایر دستگاه ها است.

وی ادامه داد: در طرح استقرار خزانه داری الکترونیک همه طرح های اجرایی طبقه بندی شدند؛ در این طرح بانک عامل اصلا نداریم و همه دستگاه های استفاده کننده از بودجه عمومی دارای یک حساب در بانک مرکزی شده و دیگر شاهد رسوب منابع در هیچ بانکی نخواهیم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: همه شرکت های دولتی (ملی حفاری، نفت و غیره) و دانشگاه ها به منظور اجرای طرح استقرار خزانه داری الکترونیک در بانک مرکزی دارای حساب در بانک مرکزی شدند؛ اجرای این طرح باعث کاهش سطح حساب های دولتی می شود، مثلا در خوزستان از پنج هزار و ۷۰۴ حساب دولتی به سه هزار و ۷۰ حساب کاهش پیدا کرده است.

صدری با بیان اینکه چهار هزار و ۸۵۱ چک دستگاه های دولتی در سال ۹۴ و در پنج ماهه امسال ۳۵۸ چک صادر شده که این از نتایج خوب خزانه داری الکترونیک است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان از بودجه دستگاه های اجرایی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: در طرح فوق هر وجهی جابجا شود برای ما قابل رصد کردن است، و اداره کل ما قبلا در خزانه ۱۳۳ نوع حساب برای پرداختی های مختلف و اعتبارات هزینه داشت که در حال حاضر به هفت حساب کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان افزود: پیمانکار باید به تأمین اجتماعی یا اداره مالیاتی، شرکت گاز، برق و سایر دستگاه های دولتی بدهکار و یا از برخی ها مطالبه داشت که اداره دارایی وی را بر اساس قانون ممنوع الخروج و حساب های وی را مسدود می کرد در حالی که آن پیمانکار خودش بیش از بدهی خود طلبکار بود ولی امروزه دیگر با اوراق تسویه بدهی احصا و طلبش هم مشخص می شود.

صدری با بیان اینکه  سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پرداخت اوراق تسویه در استان خوزستان داشتیم، تصریح کرد: مولد کردن دارایی های دولت یکی دیگر از مباحث است که تا قبل از پروژه اقتصاد مقاومتی دارایی های دولت به ویژه غیرمنقول احصا نشده بود؛ بنابراین بر اساس قانون و بودجه برنامه ششم سیستم سامانه سادا تعریف شد تا همه اموال دولتی در آن به ثبت برسد.

وی یادآور شد: در کل کشور مشخصات ۳۴۳ هزار و ۲۳۱ سند در سامانه سادا به ثبت رسیده و درصد تکمیل در میانگین کشوری ۴۶ درصد و در استان خوزستان ۱۶ هزار و ۱۰۲ مورد ثبت که میانگین درصد تکمیل آن ۵۷ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: برگزاری ۱۳ کارگاه آموزشی، تشکیل جلسه با مدیران، مکاتبات، بازرسی و رصد متعدد را به منظور اجرای هرچه بهتر ثبت سامانه سادا در استان خوزستان انجام شده است؛ البته در حال حاضر ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

صدری بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد چهار هزار و ۶۵۱ فقره از املاک دستگاه های دولتی خوزستان سنددار بودند که اکنون به ۸ هشت و ۱۶۵ سند رسیده است.

وی ادامه داد: در اصل ۴۴ واگذاری تصدی گری ها را داریم؛ یکی از مهمترین تصدی گری دستگاه های دولتی خودروهای واحد نقلیه بود که با وجود واگذاری ۱۲ هزار و ۲۴۷ خودرو در دستگاه های اجرایی خوزستان وجود داشت که هزینه های جانبی و جاری دولت را هم ایجاد می کرد ولی با پیگیری های انجام شده این تعداد را به هشت هزار و ۹۴۵ کاهش دادیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان  گفت: برای صدور مجوز خرید خودرو نهایت سخت گیری را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعمال کردیم تا کمترین خرید خودرو را در ادارات داشته باشیم. همچنین تا سال ۹۳ بر اساس آخرین آمار یک هزار و ۸۶۰ خودروی پلاک سفید در دستگاه های دولتی داشتیم که در سال جاری به ۱۲۶ مورد کاهش پیدا کرد.

صدری در ارتباط با مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت گفت: در استان خوزستان دستگاه های دولتی ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبه و در مقابل ۶۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان هم بدهی و تعهد دارد.

وی با اشاره به بخشنامه خرید کالا و خدمات درون استان گفت: پنج هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان معامله در قالب خرید کالا و خدمات در سال ۹۳ بود که به ۳۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در مرداد ماه سال جاری رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان افزود:۱۰ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان قرارداد که حدود ۲۷ درصد هست به دلیل نبود کالا یا خدمات در خوزستان، خارج از استان منعقد شد. همچنین چهار هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان که ۱۱ درصد است با وجود ارائه خدمت و کالا در استان ولی به دلیل عدم موفقیت در رقابت از خارج از استان انجام شد.

صدری یادآور شد: از بین این معاملات انجام شده ۳۳ درصد را کارخانه ها و شرکت های خصوصی، ۱۱ درصد پتروشیمی ها، ۲۹ درصد شرکت های نفتی و گازی، ۹ درصد شرکت های دولتی و ۱۵ درصد را هم دانشگاه ها و سازمان های دولتی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت بزرگ استان از جمله برق منطقه ای، نفت و گاز آغاجاری، گروه ملی فولاد، حفاری، مناطق نفتخیز، پتروشیمی بندرامام، جهادنصر و فولاد بیشترین انجام معاملات را دارند، گفت: شرکت فولاد خوزستان ۱۰ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان معامله داشته که سه هزار و ۶۳۶ میلیارد درون استان و ۶ هزار، ۷۹ میلیارد تومان را خارج از استان به دلیل نبود کالا در خارج از استان و ۸۸۹ میلیارد تومان هم به خاطر عدم موفقیت در رقابت با وجود ارائه در استان از خارج از استان خرید شد.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز