مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:

طرح تحول نظام سلامت عدالت در سلامت را محقق کرد

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۳:۵۰:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۵۸۸
طرح تحول نظام سلامت عدالت در سلامت را محقق کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت عدالت ددر دسترسی به خدمات سلامت محقق شد.

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: با شرایطی که اکنون پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور مهیا شده فعالیت های زیادی در حوزه سه گانه نظام سلامت و بسته های هشت گانه  در حوزه سلامت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم بود از افراد نیازمند صیانت مالی شد، افزود: تسهیلات زایمان، هتلینگ بیمارستان و افزایش دسترسی مردم به خدمات نظام سلامت فعالیت هایی بود که در طرح تحول نظام سلامت انجام شد که یکی از شاخص های ارزیابی سازمان بهداشت جهانی در درصد هزینه های پرداختی از جیب مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت ضریب دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی نظام سلامت افزایش چشمگیری پیدا کرد، ادامه داد: با اجرای این طرح عدالت در دسترسی به خدمات نظام سلامت محقق شد.

خدادادی با بیان اینکه مهمترین نقطه قوت سلامت ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها بود،گفت: مهمترین نکته در استمرار طرح تحول نظام سلامت مدیریت منابع مالی آن است که برای مدیریت منابع مالی باید برنامه هایی برای کاهش هزینه ها در نظر گرفته و توجه به ویژه ای به بحث پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت نقاط قوت و ضعفی دارد که استمرار آن می تواند زمینه ساز ارائه خدمات بیشتر و با کفیت بالاتر به مردم باشد، گفت: امیدواریم با بهینه سازی فرآیند ارائه و افزایش سطح کیفی خدمات شاهد توسعه بیشتر و بهتر خدمات در حوزه درمان و سلامت باشیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان سازمان معین نظام سلامت درگیر طرح حاشیه نشینی شده و خدمات درمانی هم ارائه می دهد که نمونه آن در شوشتر طرح های عمرانی درمانی بود که توسط خیرین و با حمایت جمعیت هلال احمر ساخته شد.

خدادادی گفت: به دلیل تشابه کار با دانشگاه علوم پزشکی توانسته ایم از طریق تعامل با آنها نقشی را در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داشته به عهده بگیریم،گفت: احداث درمانگاه در برخی شهرستان های استان کارهایی است که در این راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به پیشینه ای که قبل از انقلاب در این حوزه داشته متولی حوزه درمان بودکه اکنون این وظیفه را از طریق معاونت بهداشت،درمان و توانبخشی انجام می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه همه ارکان نظام و مردم از اجرای این طرح حمایت کردند،اظهار کرد: امیدواریم نقاط قوت این طرح تقویت و نقاط ضعف آن برطرف و منابع مالی پایداری از طرف دولت برای این طرح دیده شود.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز