برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی در اهواز

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۴:۵۷:۴۱
کد خبر: ۶۴۱۸۲۵
برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی در اهواز
اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف خوزستان به همت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان و با حضور مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش برنا، معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: پولشویی فرایندی است که طی آن پولهای نامشروع وارد چرخه اقتصادی شده و گردش قانونی پیدا می کنند.

کوره چینی افزود: عمدتاً پولهای نامشروع از طریق فروش مواد مخدر ، فروش و قاچاق اسلحه و انسان و تمام مواردی که از آنها به عنوان پدیده های مخرب یاد میشود صورت می گیرد.

وی تشکل های بخش خصوصی را از مستعدترین نهادهایی عنوان کرد که در معرض پولشویی قرار دارند و در ادامه تصریح کرد: کنترل و نظارت بر ارزهای خارجی ، اعمال نظارت بر سیستم های پولی و مالی و تشکیل نهادها و تصویب قوانین مبارزه با پولشویی از جمله روشهای مبارزه با پولشویی است.

گلپور مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این کارگاه آموزشی ضمن بیان توضیحاتی در این خصوص اظهار کرد: به منظور مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم و نیز فراهم آوردن تمهیدات لازم برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی که در بهمن ماه سال 86 تصویب شده ، آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی ابلاغ شد.

گلپور افزود: همچنین شورای عالی مبارزه با پولشویی به عنوان عالی ترین مرجع سیاستگذار در حوزه مبارزه با پولشویی تاسیس شده که این شورا دارای پنج عضو به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با عضویت وزاری صنعت ، معدن و تجارت ، اطلاعات ، وزیر کشور و رییس کل بانک مرکزی است.

 

وی با بیان اینکه پولشویی منشا یک تخلف است؛ تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی ، قاچاق کالا و ارز ، قاچاق سوخت ، قاچاق اسلحه و انسان ، فساد و رشوه از جمله جرایمی است که منشاء پولشویی دارد.

گفتنی است در پایان این کارگاه آموزشی بر آموزش و برگزاری دوره های آموزشی مبارزه با پولشویی در شهرستانهای استان تاکید شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز