امام جمعه شادگان:

خدمات معنوی امام حسن عسکری (ع) به جامعه اسلامی گسترده است

۱۳۹۶/۰۹/۰۶ - ۱۸:۴۰:۰۷
کد خبر: ۶۴۲۰۹۶
خدمات معنوی امام حسن عسکری (ع) به جامعه اسلامی گسترده است
امام جمعه شهرستان شادگان گفت: خدمات معنوی آن امام معصوم به جامعه اسلامی گسترده و تمهید مقدمات برای غیبت امام دوازدهم یکی از عملکردهای معنوی آن حضرت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفى در گفت و گو با خبرنگار برنا در شادگان ، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهارکرد: امام حسن عسکری (ع) بنیانگذار رساله نویسی و ایجاد پایگاه رساله نویسی بودند.

وى افزود: اهل بیت (ع) چراغ هدایت بشریت هستند و کسانی که با ایمان به آنها در مسیر روشن دین گام بر می دارند، در دنیا و آخرت سربلند و رستگار خواهند بود.

امام جمعه شادگان با تأکید بر اینکه هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری امام حسن عسکری (ع) به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند، اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) در آن شرایط حاکم بر شهر سامرا شاگردان بسیاری تربیت و به جهان اسلام معرفی کردند.

وی افزود: این امام همام در طول حیات ۲۹ ساله خود و در دوران شش ساله امامت و رهبری شان در ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه خدمات بسیاری انجام دادند.

امام جمعه شادگان در ادامه گفت: امام حسن عسکری (ع) توصیه های زیادی به مردم داشتند و نخستین توصیه ایشان به مردم تقواست، یعنی در رفتار و کردار و خود ملاحظه خدا را داشته باشیم.

وی افزود: امام عسکری (ع) در توصیه ای دیگر می فرمایند مراقب رفتار خود با سایر مسلمانان باشید و به گونه ای رفتار کنید که رفتارهای زشت به ما ائمه منتصب نشود.

حجت الاسلام شرفی در پایان با بیان اینکه امام حسن عسکری همه مردم را به رعایت امانت‌داری و راستگویی و صداقت توصیه می‌کند گفت: این امام بزرگوار مردم را به داشتن سجده‌های طولانی که بهترین حالت عبودیت است دعوت می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز