رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۱۲ مدرسه خوزستان

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۲:۵۱:۰۶
کد خبر: ۶۴۲۴۷۳
اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۱۲ مدرسه خوزستان
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) امسال در 12 مدرسه در منطقه سه اهواز و آبادان اجرا می‌شود.

به گزارش برنا، اباذر فاضل‌پوراظهار کرد: طرح نماد مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است. این طرح در واقع سند ائتلافی است که به تأیید و موافقت چند دستگاه رسیده است. در مرحله اول این طرح، 9 دستگاه از جمله آموزش و پرورش، قوه قضاییه، فرماندهی نیروی انتظامی، بهزیستی، بنیاد برکت و ... در این ائتلاف شرکت دارند.

  وی افزود: سال گذشته طرح نماد به صورت پایلوت در شش استان از جمله فارس، کرمانشاه، البرز و... اجرا شد. امسال برای اجرای طرح نماد از مدارس خواسته شده است دو منطقه و در هر منطقه شش مدرسه از سه دوره تحصیلی و از هر دو جنسیت را مشخص کنند. در خوزستان منطقه سه اهواز و آبادان برای اجرا طرح نماد مشخص شده‌اند. 

  رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در چند ماه گذشته برخی از افراد کادر مدرسه دوره‌هایی گذرانده‌اند. در این طرح پرسشنامه‌هایی میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود. این پرسشنامه‌ها برای غربالگری دانش‌آموزان است. پس از تکمیل شدن پرسشنامه‌ها در صورت نیاز دانش‌آموزان به صورت سیستمی به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند تا در صورت نیاز مداخلات یا حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد. 

  

فاضل‌پور ادامه داد: ممکن است برخی دانش‌آموزان نیاز به حمایت‌های دستگاه‌هایی مانند بهزیستی داشته باشند. با این حمایت‌ها تلاش می‌کنیم شرایط برای دانش‌آموزان به گونه‌ای مهیا شود که بتوانند به شرایط عادی تحصیلی و زندگی خود بازگردند. هدف ما از اجرای طرح نماد مچ‌گیری نیست بلکه هدف ما دست‌گیری است تا این دانش‌آموزان حمایت‌های روانی و اجتماعی لازم را دریافت کنند. 

  

وی گفت: غربالگری‌ها تنها با نظرسنجی انجام نمی‌شوند بلکه کادر مدرسه نیز برای شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌دیده آموزش دیده‌اند و می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند. در این طرح طی یک پکیج آموزشی به معلمان و کادر مدرسه، والدین و دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. 

  

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان در خصوص اهداف اجرای طرح نماد در مدارس تصریح کرد: تامین و ارتقا مراقبت‌های اجتماعی از مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور، استقرار نظام جامع مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان از طریق مشارکت بین‌بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و آسیب دیده و استقرار نظام ارجایی مناسب از جمه اهداف اجرای این طرح هستند.

 

 

نظر شما