مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس مدیران آموزش و پرورش استان:

بهسازی نیروی انسانی اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۳:۲۶
کد خبر: ۶۴۲۵۲۳
بهسازی نیروی انسانی اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: بهسازی نیروی انسانی اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش برنا، محمد تقی زاده صبح امروز 7 آذرماه 96 در اجلاس مدیران آموزش و پرورش استان خوزستان با تاکید بر اینکه باید  ماموریت و رسالت اصلی آموزش و پرورش در نشست های رسمی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، گفت: ما همواره عادت کرده ایم که طرح مشکل کنیم و به آسیب ها و چالش ها بپردازیم در صورتی که باید در جلسات اینچنینی طرح مسئله  صورت بگیرد.

وی افزود: بزرگترین ماموریت، رسالت و وظیفه ما «بهسازی نیروی انسانی» به ویژه در بخش دانش آموزی است که  باید با بحث و  برنامه ریزی بسترهای لازم برای تحقق این امر را فراهم کنیم.

تقی زاده  با بیان اینکه 14 میلیون دانش آموز در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی ما دانش آموزان هستند و باید نگاه ویژه ای به این منابع علمی داشته باشیم چون سرنوشت جامعه از این طریق تعیین می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دانش آموز اهل شناخت و آگاه به جامعه تحویل دهیم، گفت: در زمینه مسائل «فرهنگی و اجتماعی»  باید این وظیفه به خوبی دنبال شود  و ذهن مسئولین، مدیران مدارس و خانواده ها را در گیر این موضوع کنیم تا تفاوت های بین نسلی، سبب گسست دانش آموزان و خانواده ها از یکدیگر نشود و گذشته تاریخی ما را با چالش مواجه نکند.

تقی زاده با بیان اینکه هر ایرانی باید گذشته تاریخی خود را بشناسد، گفت: اگر دانش آموزان از گذشته تاریخی، دین و  مذهب خود آگاه شوند، با درک این هویت، آسیب های پیش روی آنها کاهش پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان علاوه بر اینکه باید با تاریخ کشورمان آشنا باشند، لازم است تا پیشینه تاریخی سایر کشورها را نیز بشناسند. چون اگر ما دانش آموز ضعیفی از نظر شخصیت و هویت ملی تربیت کنیم، نمی توانیم در آینده از  چهره  های برجسته تاریخی در کشور برخوردار شویم.

وی یادگیری زبان انگلیسی را نیز برای دانش آموزان لازم و ضروری دانست و گفت: بخش عظیمی از مسائل علمی دنیا به این زبان قابل دسترس هستند از این رو دانش آموزان باید برای دست یابی به اطلاعات علمی نوین به زبان انگلیسی مسلط باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با انتقاد از  اینکه آموزش ها در مدارس بیشتر به صورت تئوری است، گفت: استفاده از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی نباید در آموزش مورد غفلت واقع شود و باید آموزش هایی که در مدارس انجام  می گیرد، به صورت عملی باشد.

وی با اشاره به  توسعه پژوهشسراها در استان خوزستان، گفت: پژوهشسراهای موجود در سطح استان از 3 پژوهشسرا در چهار سال گذشته به بیش از 40 پژوهشسرا افزایش پیدا کرده است که باید از این ظرفیت برای آموزش عملی دانش آموزان استفاده کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز