زنگ هفته پژوهش در اهواز به صدا در آمد؛

آموزش و پرورش بدون پژوهش معنایی ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۸:۱۶
کد خبر: ۶۴۷۰۶۰
آموزش و پرورش بدون پژوهش معنایی ندارد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان بر ضرورت انجام فعالیت های پژوهشی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حرج چلداوی صبح امروز 18 آذرماه 96 در آیین نواختن زنگ پژوهش که در مدرسه شاهد رضوان اهواز برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بدون پژوهش معنایی ندارد از این رو کتابهای درسی به صورت پژوهش محور تالیف شده اند تا دانش آموزان پرسشگر تربیت شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های دانش آموزی امکان فعالیت های پژوهشی را برای دانش آموزان در طول زمان تحصیل فراهم می کنند، گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی با شرکت در «جشنواره جابربن حیان» و دانش آموزان متوسطه اول و دوم با شرکت در  «جشنواره خوارزمی» می توانند به فعالیت های پژوهشی بپردازند که خوشبختانه فضای خوبی نیز در کشور و استان برای برگزاری چنین جشنواره هایی وجود دارد.

چلداوی ایران را از نظر پژوهشی جزو کشورهای مطرح دنیا دانست و تصریح کرد: طی سالهای گذشته کشورمان در دسته کشورهایی طبقه بندی می شد که هیچ فعالیت پژوهشی را انجام نمی دادند، اما امروز با نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در جامعه و رشد در این زمینه ، کشور ایران سهم به سزایی در تولید علم در جهان دارد.

وی همچنین گفت:  مدیران و دبیران باید دانش آموزان را به انجام کارهای پژوهشی تشویق کنند تا بتوانیم افراد پژوهشگری را به جامعه تحویل دهیم.

گفتنی است صبح امروز و با حضور مسئولین استانی؛ زنگ پژوهش با شعار«پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری برای ایجاد اشتغال» در اهواز نواخته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز