مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:

برگزاری همایش های بین المللی بدون دریافت روادید در اروند/ورود اتباع خارجی با خودروهای شخصی از ۲۲ بهمن سال جاری به اروند

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۷:۳۱:۳۱
کد خبر: ۶۴۸۶۹۳
برگزاری همایش های بین المللی بدون دریافت روادید در اروند/ورود اتباع خارجی با خودروهای شخصی از ۲۲ بهمن سال جاری به اروند
اسماعیل زمانی گفت: آماده برگزاری همایش های بین المللی در منطقه آزاد اروند بدون دریافت روادید هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در آیین رونمایی از لغو روادید ورود اتباع خارجه به منطقه آزاد اروند که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: لغو روادید برای اتباع خارجه از مزایای مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های مناسبی در بخش گردشگری سلامت با تجهیز بیمارستان ها در منطقه اجرا شده گفت: از 22 بهمن امسال اتباع خارجی می توانند با خودروی شخصی از طریق مرز شلمچه وارد منطقه آزاد اروند شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اجرای طرح ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند افزود: در چهار روز گذشته به صورت آزمایشی چهار هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی به منطقه آزاد اروند وارد شدند.

زمانی اضافه کرد: منطقه آزاد اروند با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آمادگی کاملی برای عملیاتی شدن لغو رواید اتباع خارجی دارد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در بخش اقامت هتل های خوبی در منطقه وجود دارد و آموزش های لازم برای نحوه برخورد با اتباع نیز انجام شده است، همچنین قرار است نقشه ها و علایم راهنمایی در سطح منطقه آزاد به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی که حاوی اطلاعات عمومی و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری منطقه و محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند است تهیه شود.

زمانی توضیح داد: لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران است چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز فراهم شود.

وی در پایان افزود: ورود بیشتر مسافران، و توسعه گردشگری و توریسم درمانی از دیگر امتیازات اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند است.

لازم به ذکر است که این آیین با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و سرکنسولگری عراق و برخی مسئولان محلی شهرستان آبادان و خرمشهر برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز