نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

فضاهای آموزشی مناطق محروم، حاشیه نشین از جمله مشکلات جدی خوزستان است

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۳:۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۴۹۹۴۲
فضاهای آموزشی مناطق محروم، حاشیه نشین از جمله مشکلات جدی خوزستان است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در رابطه با فضاهای آموزشی مشکلات جدی در خوزستان داریم به ویژه در مناطق محروم، حاشیه نشین و روستایی که بر اثر همین کمبودها سطح فرهنگی عموما پایین و آسیب های اجتماعی و اخلاقی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آیت الله حیدری در شورای آموزش و پرورش خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مردم استانی که 85 درصد نفت کشور را تأمین می کند، انتظار رسیدگی ویژه را دارند؛ البته خیران هم همکاری خوبی برای مدرسه سازی دارند ولی انتظار از مسئولان بیشتر است.

وی تاکید کرد: در رابطه با فضاهای آموزشی مشکلات جدی در خوزستان داریم به ویژه در مناطق محروم، حاشیه نشین و روستایی که بر اثر همین کمبودها سطح فرهنگی عموما پایین و آسیب های اجتماعی و اخلاقی را در پی داشته  است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: احداث پنج باب هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش دخترانه خیلی خوب است ولی این مدارس باید برای پسران در اولویت باشد.

وی افزود: آمار زندانی ها را اگر ملاحظه کنیم واقعا فاجعه است. مناطق محروم شهری و حاشیه نشین نسبت به مناطق برخوردار تقریبا از یک دوم مدارس برخوردار هستند با اینکه جمعیت آنها دوبرابر است.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: کمیته حوزه  و آموزش و پرورش طی چند سال اخیر در خوزستان همراه با سایر استان های کشور راه اندازی شده است؛ اجرای طرح ولایت برای آموزش ضمن خدمت معلمان به منظور تقویت بنیه دینی و فکری آنها از جمله طرح های این کمیته است که بیش از 25 هزار معلم را تحت پوشش قرار دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح مدارس امین نیز از دیگر فعالیت های این کمیته است که زیرنظر مدارس حوزه فعالیت می کنند و تاکنون بالغ بر 23 مدرسه را تحت پوشش قرار داده اند.

وی افزود: طرح معراج نیز در اهواز، کارون و باوی اجرا و 500 طلبه زن و مرد هر روز به مدرسه ها اعزام و علاوه بر برپایی نماز جماعت مشاوره دینی، مذهبی، عقیدتی و پاسخ به شبهات معلمان و دانش آموزان را نیز انجام می دهند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: این طرح برای اجرا در سطح استان به اعتبار سالانه دو میلیارد تومانی نیاز دارد که برای تأمین آن به حمایت وزارت و استاندار خوزستان نیاز داریم.

 

 

نظر شما