مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:

برگزاری رقابت های جام جهانی وزنه بردای در اهواز/ در بحث سرانه ورزشی استان مشکل داریم

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۶۵۰۳۴۱
برگزاری رقابت های جام جهانی وزنه بردای در اهواز/ در بحث سرانه ورزشی استان مشکل داریم
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: رقابت های جام جهانی وزنه بردای که قرار است در اهواز برگزار شود، از جمله مسابقاتی است که خود فدراسیون نیز روی آن تاکید دارد، چرا که کسب سهمیه المپیک است و حضور بیش از 1100 ورزشکار در این مسابقات نشان می دهد که رقابت ها از سطح بالایی برخوردار است و همین موضوع اهمیت کار را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،افشین حیدری در جلسه شورای ورزش استان که روز شنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رقابت های جام جهانی وزنه بردای که قرار است در اهواز برگزار شود، از جمله مسابقاتی است که خود فدراسیون نیز روی آن تاکید دارد، چرا که کسب سهمیه المپیک است و حضور بیش از 1100 ورزشکار در این مسابقات نشان می دهد که رقابت ها از سطح بالایی برخوردار است و همین موضوع اهمیت کار را دو چندان کرده است.

حیدری عنوان کرد: فرزندان این استان در رقابت های پاراآسیایی جوانان مدال های خوشرنگی کسب کردند که این موفقیت را به آن ها، خانواده های شان و همچنین هیات جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان که این فرصت را برای این جوانان ایجاد کردند، تبریک می گویم و از آن ها قدردانی می کنم.

وی گفت: در رقابت های وزنه برداری، کشتی، شطرنج و کاراته میزبانی های بین المللی را بر عهده داریم و با توجه به ظرفیت بالایی که استان خوزستان دارد، برنامه ریزی های خوبی در این راستا شده است. همچنین دبیرخانه برگزاری مسابقات جام جهانی وزنه برداری فجر به استان خوزستان واگذار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: ورزنه برداران خوزستان، خود را در رقابت های جام باشگاه های آسیا نشان داد و تیم مناطق نفتخیز جنوب برای اولین بار با ترکیبی که بیش از 90 درصد آن بومی بود، قهرمان آسیا شد. همچنین خوزستان در رشته کشتی، مهد ایران محسوب می شود و مسابقات جام تختی نیز قرار است در ماهشهر برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین رقابت های بین المللی شطرنج با نام کارون و رقابت های بین المللی کاراته را هم در پیش داریم. اهمیت این مسابقات از این جهت است که فرصتی برای حضور بیش از 74 کشور در استان خوزستان ایجاد می شود که در بحث گردشگری نیز حائز اهمیت است و می توانیم از آن بهره ببریم.

وی بیان کرد: در استان خوزستان، ظرفیت بالا است و دستگاه ها با ارائه خدمات باید کمک کنند تا این موضوع را مدیریت کنیم و مانند سال های گذشته بتوانیم مسابقات بین المللی خوبی را در استان میزبانی کنیم. همچنین در اردیبهشت سال 97، مسابقات جام جهانی کشتی را پیش رو داریم که یک کار مشترک بین ما و دانشگاه شهیدچمران است. برای اولین بار است که در کشور یک رویداد مهم با همکاری یک مرکز علمی برگزار می شود که جا دارد از مدیریت دانشگاه چمران تشکر کنم و این یک اتفاق جدیدی است.

وی با اشاره به دومین دستور کار جلسه شورای ورزش استان مبنی بر میزبانی مسابقات کشوری نیز اظهار کرد: برای این که بتوانیم در رده های ملی جایگاه خوبی داشته باشیم، باید از ظرفیت فدراسیون ها استفاده کنیم. ما امسال رشد خوبی در بخش میزبانی های کشوری داشته ایم و در نیمه دوم سال هم 64 رویداد ورزشی را میزبانی می کنیم.

حیدری بیان کرد: جهش خوبی در هیات های استان در حال شکل گیری است و این میزبانی ها نشأت گرفته از همین موضوع است. همچنین با توجه به اهمیت این موضوع باز هم می طلبد که دستگاه ها در امر خدمات رسانی به ما کمک داشته باشند. ورزش در قالب یک اداره کل نمی گنجد و وظیفه تمام اعضای جامعه است که به ورزش کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای شورای ورزش به صورت جدی و با تاکید استاندار خوزستان برنامه ریزی شد و در حال برگزاری است. برای اولین بار نیز کمیته های ذیل شورا فعالیت خود را آغاز کردند و باید تلاش کنیم که خروجی این کمیته ها در شورای ورزش به عنوان خوراک آن استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: یکی از مشکلاتی که در استان با آن مواجه ایم، بحث زمین خواری است و خیلی از زمین ها با کاربری ورزشی قربانی و طعمه دلالان و زمین خواران می شوند و بنایی که در آن احداث می شود، هیچ ربطی به ما ندارد. اکنون نمونه آن در جاده ساحلی اهواز است که البته پروژه متوقف شده است. تا چه زمانی باید افسوس بخوریم که در فلان منطقه می خواهیم یک زمین ورزشی احداث کنیم ولی زمین نداریم. واقعا در بحث سرانه ورزشی استان مشکل داریم و از زمین های کاربری ورزشی، استفاده های دیگر می شود.

وی عنوان کرد: همچنین در بحث میزبانی ها، موضوع خوابگاه و اسکان ورزشکاران نیز مطرح است و امیدوارم این مشکل نیز با کمک دوستان حل شود.

حیدری گفت: وقتی به جدول اعتبارات استانی نگاه می کنیم بسیار ارزشمند است که اعتبارات ورزش در سال 97 افزایش بسیار خوبی داشته و این هم به دلیل توجه بسیار دکتر شریعتی نسبت به ورزش است. همچنین این خبر خوش را هم باید بدهم که امروز تیم اواسپرت هیات های ورزشی استان با کسب 10 مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی هندوستان وارد اهواز شد.

 

نظر شما