مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ملی حفاری :

اجرای پروژه مستند سازی تجارب شرکت ملی حفاری ایران

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۱:۰۴:۴۳
کد خبر: ۶۵۰۳۷۶
اجرای پروژه مستند سازی تجارب شرکت ملی حفاری ایران
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده در سال پژوهشی گذشته تلاش های قابل توجهی در جهت تدوین استراتژی مناسب برای هر یک از حوزه های فعالیت این مدیریت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهدی عرشیان اظهار کرد: در حوزه فناوری با محوریت شورای عالی پژوهش پروژه های پژوهشی پیشنهادی مورد نیاز در هر یک از معاونت های شرکت تعیین و پس از فراخوان دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در زمان حاضر در مرحله داوری قرار دارند.

وی اظهار کرد: در حوزه توسعه به عنوان محور پروژه های در حال اجرا نیز با وجود برخی چالش ها، پیشرفت های خوبی داشتیم و 12 قرارداد خاتمه و اجرایی شد که از آن جمله « تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت تجهیزات مولتی شات و گاما» مورد استفاده در عملیات حفاری جهت دار می باشد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران  ادامه داد: علاوه بر این، پروژه های پژوهشی مانند ساخت شبیه ساز کنترل فوران چاه های نفت و گاز ، ساخت اکستراکتور از سیستم مدیریت پسماند نیز به فازهای نهایی خود نزدیک شده است.

عرشیان گفت: در حوزه دانش در این مدت دو فعالیت مهم پیگیری شد که در بخش مالکیت معنوی و فکری کار خوبی انجام و حساسیت مجموعه در خصوص ثبت دارایی های فکری افزایش و منجر به پیگیری و ثبت لوگوی شرکت به دستور شورای عالی پژوهش و با همکاری امور حقوقی شرکت شد و  موارد دیگری برای ثبت در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مستند سازی، تجارب سازمان نیز در قالب پروژه پژوهشی تعریف و فراخوان گردید و در مراحل داوری است، افزود: در حوزه نوآوری که در دو سال اخیر فعال گردیده و در هر صنعت از جمله حفاری دارای اهمیت زیادی می باشد، تاکنون طرح های نوآورانه مختلفی از سوی همکاران ارائه که در دست بررسی می باشند .

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: در حوزه ارتباط با دانشگاه ها با ایجاد امور ارتباط با دانشگاه ها و ایجاد دفتر هماهنگی امور پژوهش و فناوری در هشت مجموعه دانشگاهی ارتباط موثر با مراکز علمی را پیگیری و برگزاری  13 همایش علمی پژوهشی در سال جاری،  حضور در نشست های پژوهشی و نمایشگاه های تخصصی، حمایت از تعداد 372 پایان نامه تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت حفاری از ابتدا تاکنون از جمله مهمترین فعالیت های محقق شده در این حوزه به شمار می آید.

وی در خصوص برنامه های هفته پژوهش امسال هم توضیح داد: سخنرانی ها و همایش هایی در این هفته در دانشگاه شهید چمران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از سوی این مدیریت برنامه ریزی و اجرا شد که از آن جمله همایش « دستیابی به فناوری های نوین صنعت حفاری» در  دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران و سخنرانی در ارتباط میان صنعت و دانشگاه و جایگاه پژوهش و فناوری در این خصوص در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد واحد اهواز بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز