شهردار اهواز:

نصب نیوجرسی جلوی مغازه ها برای وصول مطالبات ممنوع است / شهرداری اهواز یک سازمان کاملا ورشکسته است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۴:۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۵۱۰۷۵
نصب نیوجرسی جلوی مغازه ها برای وصول مطالبات  ممنوع است / شهرداری اهواز یک سازمان کاملا ورشکسته است
شهردار اهواز نصب نیوجرسی جلوی درب مغازه ها به علت بدهی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، منصور کتانباف در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوص اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است ولی به عنوان پیشانی دولت شناخته می شود با این وجود از بودجه دولتی استفاده نمی کند.

وی افزود: از زمانی که بحث کلانشهر ها مطرح شد؛ طبق قوانین، کلانشهرها به جز در بحث مترو و حمل و نقل عمومی از بودجه دولتی محروم هستند.

کتانباف گفت: در بحث جرائم رانندگی سهم شهر اهواز40 میلیارد تومان است که متاسفانه پرداخت نمی شود.

یکی از منابع درآمدی شهرداری از تجمیع عوارض که قانون مالیات بر ارزش افزوده است. علی رغم اینکه این قانون بسیار خوب است اما بد اجرا می شود.

 

شهردار اهواز تصریح کرد: در این قانون مجموع کل درآمد شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده اعلام نمی شود بلکه تنها مبلغی به عنوان سهم شهرداری به ما پرداخت می شود اما اینکه کل درآمد چقدر بوده و چطور محاسبه شده برای ما مشخص نیست و این اشکال قانون است.

وی افزود: تا همین امروز علی رغم لطف و حمایت جناب استاندار و مدیرکل محترم امور مالیاتی ما به حقوق خود دست پیدا نکرده ایم.

شهردار اهواز ادامه داد: یک بخش هم درآمدهای ناپایدار که درآمد های خوبی نیستند و شهرداری از سر ناچاری به سمت آن حرکت می کنند؛ عوارض ناشی از ساخت و ساز است.

کتانباف تصریح کرد: شهرداری باید ده ها برابر این درآمد برای اصلاح شرایط ساخت و ساز هزینه کند.

شهردار اهواز اظهار کرد: بهترین درآمد، درآمد پایدار است. یعنی در آمد ناشی از خدمت رسانی به مردم و اینکه شهرداری دیگر شهر را نمی فروشد. متاسفانه کل کشور همین وضعیت دارند و 50 درصد درآمد شهرداری ها ناشی از پروانه ساخت و ساز است.

وی با اشاره به کاهش رونق ساخت و ساز تعداد پروانه ها افزود: بااین وجود هزینه های شهرداری پا برجا است.شهرداری اهواز 6 ماه حقوق بخش خصوصی  پرداخت نکرده و بیمه نیروهای اتوبوس رانی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز یک سازمان کاملا ورشکسته است؛ ادامه داد: تنها سازمان تامین اجتماعی63 میلیارد طلب از شهرداری دارد. یکی از مناطق شهرداری اهواز تا کنون 2 ماه حقوق نگرفته اند.

شهردار اهوازمجموع درآمدهای پایدار و ناپایدار سال گذشته این سازمان را   640 میلیارد اعلام کرد و گفت: بیش از این مبلغ به پیمانکاران بدهکار هستیم و اگر در طول یکسال هیچ هزینه ای نکنیم بازهم نمی توانیم بدهی ها را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه با حرف نمی شود وضعیت را بهبود بخشید، اظهار کرد: برای پروژه قطار شهری 300 میلیارد وام گرفته ایم و هرماه 5 میلیارد و 800 میلیارد تومان اسکونت می دهیم. با این وجود تا تولید درآمد نداشته باشیم نمی توانیم شهر را اداره کنیم.

کتانباف گفت: ایده آل ما این است که پروانه های ساخت و ساز را رایگان بدهیم اما مصوبات و حقوق خود را درست بگیریم.

شهردادر اهواز اعلام کرد: از این تاریخ نصب نیوجرسی برای وصول مطالبات ممنوع است. علی رغم اینکه این کار قانونی است اما اتحادیه ها باید در زمینه وصول مطالبات صفی خود همراهی و همکاری کنند.

وی تصریح کرد: این بخش نامه تا زمانی که همکاری ها ادامه داشته باشد اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی از ساختمان ها و پاساژ ها نکات ایمنی لازم و تاییدیه های سازمان آتش نشانی را ندارند و ما ناچار به اخطار و پلمپ هستیم چراکه در بحث امنیت و پیشگیری از حوادث ما مسئول جان مردم هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز