آموزش مطالبه گری به دانش آموزان منطقه ملاشیه اهواز توسط بهزیستی

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۲۰:۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۱۶۹۵
آموزش مطالبه گری به دانش آموزان منطقه ملاشیه اهواز توسط بهزیستی
در حاشیه ساخت مستند آموزشی بچه های ملاشیه که با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل بهزیستی خوزستان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی و پایگاه سلامت اجتماعی علم و زندگی منطقه ملاشیه اهواز، مراحل آماده سازی خود را طی می کند، 20 تن از دانش آموزان مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی 3 مدرسه دخترانه و پسرانه منطقه ملاشیه اهواز، با معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان خوزستان، دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در راستای اهداف نظام و سازمان بهزیستی با همکاری تیم مستندسازان، طی مدت 75 روز، آموزش مطالبه گری منطقی و ارتباط موثر و مهارتهای زندگی را به 20 دانش آموز برگزیده منطقه ملاشیه، ارائه دادند تا برای دیدار  با مسئولین و طرح مطالبات خود برای رفع آسیب های اجتماعی آمادگی لازم را کسب کنند.

در دیدار دانش آموزان با معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان که دومین دیدار آنها با مسئولین استانی بود، نوجوانان ضمن ابراز شادمانی از این دیدار، به طرح مسأله آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در منطقه ملاشیه پرداختند.

بر اساس این گزارش عمده مطالبات دانش آموزان، تأسیس مراکز روانشناسی، آموزش پیشگیری از طلاق، گسترش امکانات تفریحی و ورزشی، ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته، برگزاری جشنواره های دینی ،مذهبی و تفریحی، آموزش مهارت های همسرداری و فرزند پروری برای خانواده ها، آموزش مهارتهای زندگی در مدارس، تأسیس کمپ های رایگان ترک اعتیاد، نظارت مستمر بر کمپ ها، و حل معضل بیکاری و اشتغال برای مردم ملاشیه بود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نوجوانان با اشاره به نقش مطالبه گری نوجوانان و جوانان در پیشبرد جامعه گفت: زمانی که انسان های خوبی داشته باشیم جامعه خوبی خواهیم داشت و از آنجا که مردم و جامعه دارای کنش متقابل هستند با داشتن جامعه خوب نیز انسان های خوبی خواهیم داشت.

علی حسن زاده ادامه داد: کشور ما به دلیل جنگ و دشمنی ها، مورد آسیب های مختلفی قرارگرفته که یکی از جدی ترین آنها مسأله اعتیاد است.

وی توضیح داد: وظیفه اصلی همه ما ایجاد تنفر عمومی نسبت به اعتیاد و جلوگیری از معتاد شدن افراد جدید هست زیرا برگشت پذیری در اعتیاد بسیار بالاست.

حسن زاده تصریح کرد: نوجوانان می بایست از طریق رسانه ها، فضای مجازی و دیدار با مسئولین و استفاده صحیح از امکانات موجود نسبت به اعتیاد تنفر عمومی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: امروزه دانش تولید مواد اعتیاد آور صنعتی در تمام نقاط دنیا وجود دارد و این دانش محدود به جغرافیای مشخصی نیست و وظیفه دانش آموزان است که  با برنامه ریزی و داشتن هدف برای آینده و بالا بردن سطح آگاهی از درگیر شدن در این مسأله جلوگیری کنند.

حسن زاده افزود: وظیفه ما در حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست و آمادگی داریم با همکاری پایگاه سلامت اجتماعی منطقه ملاشیه، با ایجاد گروه های اجتماع محور به ویژه در مدارس نسبت به آموزش مهارتهای زندگی اقدام کنیم.

معاون امور توسعه پیشگیری خوزستان بیان داشت: تلاش می کنیم با همکاری استانداری نسبت به جذب اعتبار برای تأسیس مراکز درمان سوء مصرف مواد رایگان در منطقه ملاشیه گام موثری برداریم.

علی حسن زاده بیان داشت: خط مشاوره 1480 از ساعت8 صبح تا 20 در تمامی خوزستان آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان تلفنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه سلامت اجتماعی بهزیستی با همکاری دانش آموزان پیگیر رفع مشکلات منطقه ملاشیه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز