مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

میراث فرهنگی، حقیقت ناگفته و گوهر گران‎بهای نهفته خوزستان است

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۶:۵۹:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۱۹۹
میراث فرهنگی، حقیقت ناگفته و گوهر گران‎بهای نهفته خوزستان است
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: گوهر گران‎بهای نهفته‎ای که به ذات و نهاد سرزمین خوزستان مربوط می‎شود، میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، خسرو نشان در مراسم گشایش نمایشگاه "گورستان شش‎هزار ساله تُل چگاسفلی" عنوان کرد: تصوراتی که از خوزستان درحال حاضر وجود دارد به وجود پتانسیل‎هایی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و سد مربوط می‎شود؛ از طرفی این روزها به دلیل شرایط زیست‎محیطی، بحران ریزگردها نیز به چشم می‎آید.  

 

وی افزود: اگرچه بحران‎های زیست‎محیطی در استان خوزستان وجود دارد اما باوجود این، حقیقت ناگفته و گوهر گرانبهای نهفته‎ای که به ذات و نهاد این سزمین مربوط می‎شود، میراث فرهنگی است که به واسطه تلاش باستان‎شناسان بزرگ جهان و ایران بخشی از آن آشکار شده و بخش دیگری از آن هنوز آشکار نشده است.  

 

وی ادامه داد: تلاش های بسیار ارزشمندی در زمینه ی این کاوش ها انجام شده که برخورد لازم می دانم از پژوهشگاه میراث فرهنگی، باستان شناسان و  همه کسانی که در طول این مدت تلاش کردند و بخشی از این گوهر گران‎بها را آشکار کردند، تقدیر  و تشکر کنم.  

 

نشان اضافه کرد: همچنین باید از کسانی که شرایطی را فرآهم آورند که این پژوهش‎ها و کاوش‎ها در استان خوزستان انجام شود و زمینه را برای این امر مهیا کردند، تشکر کرد.

 

وی با تمجید از فعالیت‎های دکتر عباس مقدم، سرپرست هیات کاوش باستان‎شناسی چگاسفلی عنوان کرد: یکی از نکاتی که درباره تلاش دکتر مقدم و همکاران به چشم می‎خورد شیوه‎های علمی، نظم، دقت و برنامه ریزی هایی است که برای آینده دارند که در این راستا ما نیز وظیفه داریم تلاش و کمک کنیم تا آنچه را که آنان پیش‎بینی کرده‎اند تحقق یابد.

نشان ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، خوزستان به عنوان بخشی از پیکره ایران بزرگ بتواند حقیقت خود را بیشتر نمایان کند و وقتی نام خوزستان به گوش رسد تصویر درستی از این سرزمین پهناور در اذهان نمود پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز