رئیس کانون وکلای خوزستان:

وکلا یکی از ابزارهای حاکمیت قانون و تأمین حقوق شهروندی کانون های هستند

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۶:۵۷:۰۲
کد خبر: ۶۵۵۳۳۳
وکلا یکی از ابزارهای حاکمیت قانون و تأمین حقوق شهروندی کانون های هستند
رئیس کانون وکلای خوزستان گفت: کانون های وکلای دادگسری به عنوان یکی از قدیمی ترین نهاد مدنی در عرصه صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عدالت فعالیت کرده است؛ یکی از ابزارهای حاکمیت قانون و تأمین حقوق شهروندی کانون های وکلا هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نوال نزاری در بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران اظهار کرد: خوزستان خطه بزرگ مردان و بزرگ زنان ایثار و انسانیت، سرزمین علی ابن مهزیار اهوازی مفتخر است میزبان بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران باشد و قدوم بزرگ مردان و بزرگ زنان عرصه وکالت، دفاع و پیشروان حمایت از حق و حقوق ستمدیدگان بر خاک آن نقش بندد و مانند همیشه برای سرنوشت و سیر آینده نهاد وکالت تصمیماتی مؤثر و کارآمد و درخور شأن کهن ترین و مهمترین نهاد مدنی کشور اتخاذ نماید.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم میزبانی راستین و احیاگر نقش و رسالت مقدس حفظ شأن و کرامت نهاد وکالت باشیم؛ نسبت به استقرار حاکمیت قانون و امنیت قضائی برای آحاد ملت بزرگ و شریف ایران امیدوار هستیم.

رئیس کانون وکلای خوزستان تصریح کرد: کانون های وکلای دادگسری به عنوان یکی از قدیمی ترین نهاد مدنی در عرصه صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عدالت فعالیت کرده است؛ یکی از ابزارهای حاکمیت قانون و تأمین حقوق شهروندی کانون های وکلا هستند.

نزاری ادامه داد: کارکرد کانون های وکلا به عنوان یک نهاد مدنی تضمین دموکراسی و حمایت از حقوق مردم است و از زمان تشکیل و کسب استقلال همواره در کنار قضات وظایف سنگین امور دادرسی در مراجع قضائی را عهده دار بوده اند.

وی بیان کرد: نقش وکیل به عنوان یکی از دو بازوی عدالت در تحقق دادرسی عادلانه انکارناپذیر است، لاکن برای اجرای اصل دادرسی عادلانه وکیل باید از استقلال کافی برخوردار باشد.

رئیس کانون وکلای خوزستان یادآور شد: وکیل نماد حق دفاع اصحاب دعوی است و چنانچه این نماد لطمه یا آسیب ببیند در واقع امنیت حق دفاع آسیب دیده؛ بنابراین وقتی صحبت از استقلال می شود یعنی برخورداری از مصونیت شغلی است.

نزاری اضافه کرد: بدیهی است قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نقش بسزایی در راستای اجرایی شدن استقلال وکیل دارند و انتظار می رود که این دو نهاد نقش تاریخی خویش را در این زمینه ایفا نمایند و در طرح ها و لوایح به ویژه طرح ها و لوایحی که مربوط به وکلا و کانون های وکلا است از وکلا به عنوان متخصصان استفاده شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است الزامی شدن وکالت و خدمات وکالت در راستای کاهش کار و دسترسی به یک دادرسی عادلانه گام های مثبتی با کمک اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور برداشته شود چون کانون وکلا تنها یک نهاد صنفی صرف نیست که تنها مسئولیت رسیدگی به مسائل صنفی وکلا را دارد بلکه کانون وکلا نقش مهمی در صیانت از حقوق مردم را ایفاد می کند.

رئیس کانون وکلای خوزستان در پایان گفت: امیدوارم استقرار حاکمیت قانون و امنیت قضایی برای آحاد ملت بزرگ و شریف ایران استمرار داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز