مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

خوزستان همچنان در جذب نوآموزان پیش دبستانی پیشتاز است

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۲:۰۹:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۴۹۰
خوزستان همچنان در جذب نوآموزان پیش دبستانی پیشتاز است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان در سال تحصیلی جاری با جذب یکصد و چهار هزار نوآموز پیش دبستانی همچنان تنها استان پیشتاز کشور در شاخص پیش دبستانی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد تقی زاده در حاشیه حضور در مدرسه محروم روستایی «سیده منیره سید نور» این بازدید ها را در ادامه بازدیدهای دوره ای از مدارس استان خوزستان عنوان کرد و گفت: طی این بازدیدها که با حضور مسئولین منطقه انجام می شود، ضمن تشکر از همکاران فرهنگی، مشکلات و کمبودهای مدارس مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه «سیده منیره سید نور»  خیر ساز است ، تصریح کرد: این مدرسه توسط  حاج آقا سید نور به یاد دخترش مرحومش احداث شده است و امیدواریم دانش آموزانی که در این مدرسه درس می خوانند در آینده با تلاش و کوشش برای این سرزمین منشا خیر و برکت باشند.

تقی زاده گفت: تمامی تلاش ما این است که بتوانیم با در نظر گرفتن شاخص های آموزشی، سطح علمی دانش آموزان استان را ارتقا بدهیم و سعی کنیم تا آسیب ها و مشکلات را در استان به حداقل برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار یک کلاس  پیش دبستانی در این مدرسه راه اندازی شده است، افزود: یکی از امتیازات ویژه ای که در مدرسه این روستای حاشیه ای محروم وجود دارد، وجود یک کلاس پیش دبستانی است که به عنوان اساسی ترین اولویت آموزش و پرورش استان خوزستان، در برنامه توسعه آموزش و پرورش ذکر شده است.

تقی زاده وضعیت نوآموزان حاضر در کلاس پیش دبستانی این مدرسه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به دو زبانه بودن این منطقه حاشیه ای ،خانواده ها توجه خاصی به دوره  پیش دبستانی دارند و برای پیشرفت تحصیلی فرزندانشان  ،آنها را در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده اند تا یکسال زودتر در مسیر تعلیم و تربیت قرار بگیرند.

وی گفت: نوآموزان این مدرسه با آمادگی کامل پاسخگوی سوالات ما بودند و قطعا این بچه ها سال آینده با آمادگی کامل وارد پایه اول دبستان می شوند و تا انتهای دوره تحصیلی موفق تر از دانش آموزانی هستند که این دوره را سپری نکرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان استان خوزستان را استان اول در جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی دانست و گفت: در سال جاری تحصیلی نیز آموزش و پرورش استان خوزستان موفق شد با جذب حدود یکصد و چهار هزار نوآموز پیش دبستانی همچنان تنها استانی باشد که در این زمینه پیشتاز است.

گفتنی است مدرسه خیر ساز روستایی «سیده منیره سید نور» واقع در 5 کیلومتری شهر اهواز، دارای 160 دانش آموز است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز