تشکیل سومین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی خوزستان

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۶:۴۹:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۴۵۱
تشکیل سومین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی خوزستان
دبیر کمیته هماهنگی مدیریت خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان از تشکیل سومین جلسه هماهنگی و هم اندیشی مدیریت خشکسالی درسالن جلسات معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب و دبیر کمیته هماهنگی مدیریت خشکسالی، با اعلام خبر فوق افزود: با تشدید و تداوم شرایط کم بارشی و تبع آن درگیر شدن تمامی حوضه های آبریز استان در مبحث خشکسالی، سومین جلسه اضطراری کمیته بحران و مدیریت خشکسالی در سال آبی جاری درسالن جلسات معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان برگزار شد.

داریوش بهارلویی، با بیان این که در این جلسه مصوبات جلسات گذشته پیگیری و تصمیمات مهمی در خصوص انجام اقدامات متناسب با شرایط در حوضه منابع آب و رودخانه ها اخذ شد تصریح کرد: با گذشت بیش از 105 روز از فصل بارش، روند کاهش ورودی ها و عدم بارش های موثر، بیانگر تشدید خشکسالی است .

دبیر کمیته هماهنگی مدیریت خشکسالی با بیان این که بر اساس سیاست گذاری های انجام شده تامین آب شرب، در اولویت قرار دارد ادامه داد: در این جلسه تمهیدات لازم در صورت مواجهه با تشدید بحران کم آبی مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب، از برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی با سایر متولیان و سازمان های مرتبط با تامین آب شرب شهری و روستایی خبر داد و اطلاع رسانی به تمامی کاربران آب و تشریح شرایطی که می تواند کمک قابل توجهی در همراهی و موفقیت سیاست های تعدیل خشکسالی داشته باشد را از نکات مطرح شده عنوان کرد.

بهارلویی، استفاده از تجارب خشکسالی سال آبی 87-86، مستند سازی اقدامات، طراحی نقشه اضطراری عملیاتی در بخش های مرتبط و درگیر با آب، تنظیم و برنامه ریزی منابع و مصارف آب با در نظر داشتن حجم قابل برنامه ریزی و استراتژیک سدها، را مواردی خواند که مورد بحث قرار گرفت.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان ادامه داد: شرایط تولید انرژی سدها و محدودیت های موجود در بهره برداری، رصد نقاط بحرانی، تداوم اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای مرتبط به سایر ادارات، سازمان ها و ارگانها و هماهنگی بیشتر واحدهای سازمانی را از دیگر مواردی عنوان کرد که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با توجه به برنامه ریزی تدوین شده و سناریوهای مقابله با تبعات خشکسالی تصریح کرد: در این برنامه ریزی، تمام جوانب و محدودیت ها لحاظ شده تا در نهایت امکان از آثار مخرب این خشکسالی شدید کاسته شود .

 دبیر کمیته هماهنگی مدیریت خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که استان خوزستان به سبب خشکسالی، بیش از یک دهه با کاهش منابع آبی روبرو است  تصریح کرد: خوزستان، امسال یکی از شدیدترین شرایط کاهش بارشی و خشکسالی را تجربه خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز