فرماندار هندیجان:

مدیران دستگاه های اجرائی رضایت مندی مردم را فراهم کنند

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۲۹:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۲۲۴
مدیران دستگاه های اجرائی رضایت مندی مردم را فراهم کنند
فرماندار هندیجان گفت: در سفر روز جمعه استاندار به شهرستان و در جلسه شورای اشتغال استانی که در هندیجان برگزار خواهد شد از اداره کار و رفاه اجتماعی هندیجان می خواهیم که فعالیت و تلاش خود را در خصوص ایجاد اشتغال گزارش دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از هندیجان، کورش مودت در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: ملت ایران در تمامی صحنه ها باپشتبانه از نظام و ولایت فقیه بوده و هستند  در چند روز اخیر شاهد حضور عده ای در چند شهر کشور که به بیراهه  رفته بودند و  با حمایت امریکا، اسراییل و عربستان شاهد وحدت مردم در کشور بودیم و ملت با مشت گره کرده و حضور در راهپیمایی بر علیه فتنه آمریکا و اسرائیل و عربستان نمایش خود را نشان دادند.

وی به مشکلات کشاورزان هندیجانی اشاره کرد و افزود: در فصل کشاورزی قرار داریم  و به دلیل مشکل آب کشاورزی خسارت زیادی به کشاورزان وارد شده است. ما به دنبال  مطالبات کشاورزان هستیم و در جلسه ای که قرار است در استان برگزار شود میزان خسارت کشاورزی را مطرح و از حق کشاورزان دفاع خواهیم کرد.

مودت ادامه داد: با توجه به پائین دست بودن هندیجان، کشاورزان خسارت سنگینی متحمل شده اند و در بالادست رودخانه زهره عده ای از کشاورزان، به پائین دست رودخانه ظلم  کرده و قانون را رعایت نکردند.

فرماندار هندیجان اظهار کرد: در حوزه امیدیه، کهگلویه و سردشت زیدون کشت انجام شده و ما تلاش کردیم حدود 5 میلیون متر مکعب آب را از سد زهره رهاسازی کنیم ولی متاسفانه به علت خشکی رودخانه زهره فقط آب در بخش چم خلف  عیسی جاری شد و این غیر قابل قبول است که برخی از کشاورزان به وسیله پمپ، آب رودخانه را برداشت کردند ما تمام توان خود را گذاشتیم تا موانع آبی را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: باید در بحث آب مصرف را بهینه  سازی کنیم و این امر مستلزم کارشناسی است که بتوان مشکل آب کشاورزی را حل کرد. با توجه به اینکه عمده شغل اهالی هندیجان و روستاها ی اطراف کشاورزی است؛ امسال شاهد خسارت بسیاری در این بخش بودیم.

مودت ادامه داد: کشاورزان مطالباتی دارند. با رایزنی با نماینده عالی دولت در خصوص بیمه کشاورزی تلاش کرده ایم و خسارت کشاورزی و بیمه محصولات را از طریق بانک های عامل پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار هندیجان گفت: احداث یک سد در پائین دست رودخانه زهره می تواند قدم بزرگی در تقویت کشاورزی شهرستان باشد و می توان با احداث سد سلولی مشکل کشاورزان را حل کرد. 

مودت تاکید کرد: با ایجاد سد می توان زمینه ذخیره سازی آب شرب را هم فراهم کنیم.

وی با اشاره به تصادفات اخیر در جاده هندیجان به ماهشهر عنوان کرد: در شورای تامین در 3 ماه گذشته این مساله را پیگیری کردیم و با مدیران راه و شهرسازی استان مکاتبات صورت گرفته و که این جاده هرچه سریعتر باید پایان یابد تا شاهد حوادث تلخ شهروندان و مسافران نباشیم. با توجه به اینکه این پروژه حدود یکسال است که شروع شده ولی امسال شاهد حوادث تلخ و کشته شدن تعدادی از شهروندان و مسافران بودیم.

فرماندار هندیجان درخواست کرد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان از مدیر کل راه و شهرسازی می خواهم هرچه سریعتر این پروژه انجام شود. 

فرماندار هندیجان در بخش دیگری در جلسه شورای اداری هندیجان تصریح کرد: با توجه به محرومیت روستاها هندیجان باید تلاش کرد که این محرومیت را برطرف کنیم. در سفر روز جمعه استاندار به شهرستان و در جلسه شورای اشتغال استانی که در هندیجان برگزار خواهد شد از اداره کار و رفاه اجتماعی هندیجان می خواهیم که فعالیت و تلاش خود را در خصوص ایجاد اشتغال گزارش دهد. باید تلاش کرد تعداد بیکاران را کم کنیم. نباید در خانواده کسی بیکار باشد. تمام مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند که ایجاد اشتغال کنند ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری می توان. مشکلات را برطرف کرد.

فرماندار هندیجان افزود: با دعوت از سرمایه گذاراران در بخش خصوصی در شهرک صنعتی باید برای ایجاد اشتغال تلاش کرد.

کورش مودت گفت: از شهرداران شهر هندیجان و شهر زهره درخواست می کنم که همچون سال گذشته برای پذیرایی مسافران نوروزی که حدود 55 هزار نفر می رسند؛ تمامی امکانات را فراهم و جهت زیباسازی تلاش کنند.

وی در پایان 4 نفر از مدیران جدید شهرستان از جمله محسن محسنی نژاد به عنوان سرپرست آموزش و پرورش، حیدری به سمت مدیر گمرک، قنواتی به عنوان شهردار شهر زهره و دنیاری را بعنوان مدیر شرکت گاز بخش چم خلف عیسی معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز