سنجش ۸۵ هزار دانش آموز پایه اولی توسط آموزش و پرورش استثنایی خوزستان

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۲۲۸
سنجش ۸۵ هزار دانش آموز پایه اولی توسط آموزش و پرورش استثنایی خوزستان
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اظهار کرد: 85 هزار دانش آموز پایه اولی و 26 هزار نوآموز پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش استثنایی خوزستان سنجش شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز و به نقل از آموزش و پرورش استثنایی خوزستان،  علی ممبینی اظهار داشت: امروز به کمک همه ی مسئولان استانی باید به دنبال اجرای صد در صدی اهدافی باشیم  که در برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصویب شده است.

ممبینی با ارائه عملکرد سال گذشته اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در بخش های مختلف تاکید کرد: هرساله در تفاهم نامه ای که با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورمنعقد می شود ، بر اساس ظرفیت وعملکرد ادارات استان ها  وظایفی تعیین می شود که ادارات را موظف میکند درسال بعد در راستای تحقق این اهداف تعیین شده گام بردارند ، خوشبختانه استان خوزستان با عزم جدی همه ی ارکان و ادارات استان به بخش  های زیادی از این اهداف دست یافته است .

 وی همچنین از اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت نوآموزان و برگزاری آزمون جهشی، طرح خدمات حمایتی و طرح آموزش تلفیقی- فراگیر در استان خوزستان خبر داد و افزود: با تلاش پرسنل این اداره موفق شدیم علاوه بر سنجش بالغ بر 85 هزار دانش آموز پایه اولی ورود خوبی در سنجش نوآموزان پیش دبستانی داشته باشیم و 26 هزار نوآموز پیش دبستانی را سنجش کرده و در صورت نیاز به آموزش و مداخله  در همین سن آموزش رسمی را برای آنها شروع کنیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان از اجرای طرح آزمایشی مداخله های بهنگام نوآموزان دیر آموز پیش دبستانی در استان خوزستان خبر داد و افزود با اجرای این طرح میتوان مشکلات دانش آموزان پیش دبستانی مدارس عادی را به حداقل رساند.

ممبینی در بخش دیگری از صحبتهایش به توسعه کلاس های استثنایی در شهر ها و روستاهای فاقد مدرسه استثنایی و ایجاد مراکز جدید مشکلات  ویژه یادگیری در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری کار ساخت دو مدرسه و پروژه این اداره به اتمام میرسد و کار کلنگ زنی 4 پروژه دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و تلاش های همه ی اعضای این شورا  بتوانیم رتبه استان خوزستان را در سایر بخش ها نیز ارتقا بخشیم.

وی همچنین عنوان کرد: به دلیل مشکلات جسمی و فیزیکی دانش آموزان با نیازهای ویژه و شرایط خاص  این دانش آموزان ،در بخش نیروهای خدماتی با کمبود جدی نیرو مواجه هستیم که در صورت تامین نیرو می توان خدمات و اقدامات خوبی برای این دانش‌آموزان انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز