نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی؛

تعلل استان در استفاده از فرصت های اقتصادی منطقه آزاد اروند / توزیع ناعادلانه درآمدهای ارزش افزوده در خوزستان

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۶۵۹۱۷
تعلل استان در استفاده از فرصت های اقتصادی منطقه آزاد اروند / توزیع ناعادلانه درآمدهای ارزش افزوده در خوزستان
جلیل مختار گفت: بسیاری از شهرک های صنعتی در آبادان با وجود سرمایه گذاری های زیاد در بخش زیربنایی، بازدهی مناسبی ندارند. در این میان متاسفانه از فرصت های اقتصادی منطقه آزاد اروند در استان استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: مسئولین خوزستان به دلیل نقش مهمی که این استان در اقتصاد کشور ایفا می کند، می توانند در مجامع اقتصادی کشور حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خوزستان با موانع و مشکلاتی بسیاری در زمینه ساخت و یا تکمیل زیرساخت های اساسی بخش های مختلف مواجه شده ایم، گفت: در این زمان اقتصاد خانگی و یا به عبارت دیگر اقتصاد کارگاهی حرف اول را در جهان می زند، مدل تولید در کشور باید بر اساس تولید خانگی جلو برود.

مختار در خصوص مشکلات شهرک های صنعتی این استان افزود: در واقع شهرک های صنعتی به عنوان بنگاه هایی برای ایجاد فرصت شغلی فعالیت می کنند اما تعداد زیادی از آن ها در این زمان غیر فعال و راکد شده اند. باید راهکاری اندیشیده شود تا این مجموعه ها را دوباره فعال کرد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از واحد های شهرک های صنعتی در آبادان با وجود سرمایه گذاری های زیاد در بخش زیربنایی، بازدهی مناسبی ندارند. در این میان متاسفانه از فرصت های اقتصادی منطقه آزاد اروند در استان استفاده نشده است.

مختار با سؤال اینکه چرا نقشه جامع سرمایه گذاری تاکنون تدوین نشده است، عنوان کرد: هنوز سامانه گمرکات در منطقه آزاد اروند فعال نشده و اختلافی که در این بین است، حل نشده، در حالی که هر دو این نهادها زیر مجموعه وزارت دارایی و اقتصاد هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از نحوه توزیع درآمد های ارزش افزوده در استان خاطرنشان کرد: درآمد های ارزش افزوده خوزستان در این مقطع در کدام بخش هزینه می شوند؛ این مسئله باید برای نمایندگان مشخص شود تا قادر به حفظ وضع موجود شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز