فرماندار مسجد سلیمان:

لزوم ارائه برنامه های کاربردی از سوی سازمان های مردم نهاد/ ریشه اصلی اعتراض و نارضایتی ها در تبعیض و بی عدالتی است

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۵:۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۳۴۰
لزوم ارائه برنامه های کاربردی از سوی سازمان های مردم نهاد/ ریشه اصلی اعتراض و نارضایتی ها در تبعیض و بی عدالتی است
فرماندار مسجد سلیمان گفت: ما باور داریم که نقش سازمان های مردم نهاد مهم و موثر است و تقاضا می کنیم به کمک دولت بیایند. سازمان های مردم نهاد در بحث میراث فرهنگی، آسیب های اجتماعی، فضای سبز و ... برنامه های کاربردی خود را به ما اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علیرضا گوروئی در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری اظهار کرد: هرچند بروکراسی اداری مانع عمده فعالیت های سازمان های مردم نهاد است اما ما آماده همکاری و کاهش روند اداری تا جای ممکن هستیم.

وی خطاب به نمایندگان و مدیران سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: ما باور داریم که نقش سازمان های مردم نهاد مهم و موثر است و تقاضا می کنیم به کمک دولت بیایند.

گوروئی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد در بحث میراث فرهنگی، آسیب های اجتماعی، فضای سبز و ... برنامه های کاربردی خود را به ما اعلام کنند.

فرماندار مسجد سلیمان با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: صادقانه اعتراف میکنم در برخی بخش ها از جمله دولت عملکرد خوبی نداشتیم. البته دولت بخشی از حکومت است و سایر بخش ها نیز باید عملکرد خوبی برای حل مشکلات مردم و جامعه ارائه دهند.

وی افزود: کلمه اغتشاش را نمیپسندم. درست است که چیزهایی به وجود آمد اما تعداد افراد محدود بود و بیش از 90 درصد مردم برنامه ریزی شده و سازماندهی شده به خیابان نیامدند.

گوروئی تاکید کرد: بنده به عنوان فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان مسجد سلیمان شهادت میدهم اولا اکثریت قریب به اتفاق معترضان کسانی نبودند که با یک برنامه سازماندهی شده آمده باشند. ثانیا  اعتقاد ندارم این اعتراض ها صرفا ناشی از فشار اقتصادی بوده است. چراکه تجربه نشان داده همین مردم شرایط اقتصادی بحرانی دوران جنگ و تحریم ها را با استقامت و ایستادگی گذرانده اند و حتی در همین دوران ایثار و از خودگذشتگی نیز دارند.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: این مردم زمانی برای تهیه اقلام اساسی و مایحتاج زندگی خود ساعت ها در صف کوپن و نفت و... می ایستادند ولی هیچ اعتراضی نکردند. بنده علت اقتصادی را مهم میدانم اما معتقدم ریشه اصلی این اعتراض و نارضایتی ها در تبعیض و بی عدالتی است.

وی با انتقاد از فعالیت صدا و سیمای ملی گفت: صدا و سیما هر روز آمار اختلاس های میلیاردی را اعلام می کند و به خاطر یک بازی سیاسی، دروغ و راست را با هم قاطی می کند تا گروه رقیب حذف شود. امروز مردم بیش از مشکلات اقتصادی، از بی عدالتی رنج می برند و این همه ش دست دولت نیست. دولت بخشی از قضیه است و سایر دستگاه ها مثل قوه قضائیه و مجلس نیز وظیفه دارند.

گوروئی تاکید کرد: بخشی از این مساله نیز بر عهده مردم و سازمان های مردم نهاد است. همه باهم باید به هم کمک کنیم و به هم ربط داشته باشیم. باید برای باقی الصالحات تلاش کنیم. تجربه بنده در همین مساله اعتراض به سریال سرزمین کهن و موسسات مالی،  نشان داد مردم اگر باور کنند مسئولین در جهت حل مشکلات آنها تلاش می کنند، با آنها همراهی و همکاری می کنند.

وی خطاب به مسئولین کشوری گفت: ما کار خود را حرفه ای انجام نمی دهیم. قطعا سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی برخی کشورهای بیگانه در اعتراضات اخیر نقش داشته اند اما نقش مسئولین ناکارآمد کمتر از آنها نبوده است. ضربه ای که برخی از آنها زده اند کمتر از آمریکا و عربستان نبوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز