مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

وظیفه معلمان تدریس ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی به دانش آموزان است

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۴:۲۶:۲۴
کد خبر: ۶۷۱۲۳۳
وظیفه معلمان تدریس ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی به دانش آموزان است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش صرف الفبا رسالت آموزش و پرورش نیست. معلمان می بایست ساده ترین زندگی اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد تقی زاده در جمع معلمان حق التدریس شهرستان حمیدیه اظهار کرد: ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی مثل محبت، دوستی، رفاقت، احترام و همدلی می بایست مهمترین محتوای تدریس معلمان در مدارس باشد.

 

وی با اشاره به روند جذب نیروهای حق التدریس در خوزستان، گفت: خیلی ها در روند جذب نیروهای حق التدریس سنگ اندازی کردند اما ما  با تلاش فرآوان توانستیم یک مجوز اولیه برای جذب 2 هزار نفر نیروهای حق التدریس از وزارتخانه دریافت کنیم که  این تعداد را به 4 هزار و 500 نفر افزایش دادیم.

 

تقی زاده یکی از علت های افزایش تعداد نیروهای جذب شده را فراهم آوردن فرصت های شغلی برای صاحبان مدارک دانشگاهی در خوزستان عنوان کرد و گفت: اولین مشکل بچه های این سرزمین بیکاری است و  در استان خوزستان بیش از 200 هزار فارغ التحصیل بیکار وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان گفت: یکی از نتایج اجباری شدن این دوره ایجاد شغل و به کاری گیری مربیان پیش دبستانی در خوزستان بود و در عین حال با انجام این کار ذهن خانواده ها یک سال زودتر درگیر مدرسه شد و این امکان برای نوآموزان به وجود آمد تا راحت تر مهارت های زندگی اجتماعی را فرا بگیرند

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان 600 سال قبل از آکسفورد دارای دانشگاه بود، گفت: در استانی با چنین سابقه علمی، وجود افراد بیکار و فاقد اشتغال قابل قبول نیست. استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب طرح جامع جذب نیروهای حق التدریس برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی رویکرد نوین آموزش و پرورش استان است.

 

تقی زاده در پایان یادآور شد: هیچ تحولی در آموزش و پرورش بدون مشارکت و مداخله معلمان خلاق و توانمند محقق نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز