مدیرکل بحران استانداری خوزستان:

شرایط آبی و منابع آبی استان وخیم است/ تشکیل کارگروه پژوهشی استاندار در امور آب و محیط زیست

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۸:۵۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۴۳۸۲
شرایط آبی و منابع آبی استان وخیم است/ تشکیل کارگروه پژوهشی استاندار در امور آب و محیط زیست
مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: شرایط آبی و منابع آبی استان آنقدر حاد و وخیم است که اگر تدبیری اندیشیده نشود و تنها به جلسات و نامه نگاری ها امتفا کنیم نتیجه خاصی نخواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده در نشست ستاد بحران استان با محوریت بحران خشکسالی اظهار کرد: شرایط آبی و منابع آبی استان آنقدر حاد و وخیم است که اگر تدبیری اندیشیده نشود و تنها به جلسات و نامه نگاری ها امتفا کنیم نتیجه خاصی نخواهیم گرفت.

وی افزود: بحث آب می تواند زمینه ساز تهدیدات امنیتی و اجتماعی برای ما باشد، وقتی مشکل آبی داشته باشیم تامین برق مان هم دچار مشکل می شود و اگر آن را مدیریت نکنیم قبل از بحران آب دچار بحران برق می شویم.

 

مدیرکل بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: به یک روحیه و عزم جهادی برای حل مشکل خشکسالی استان و گذر از بحران بی آبی نیاز داریم و با آن روحیه جهادی می توان می توان مشکلات آبی را حل کرد.

حاجی زاده اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه متولیان بخش آب و کشاورزی نسبت به آگاه سازی مردم و کشاوزان در خصوص وضعیت وخیم وبغرنج منابع آبی در استان اقدامات جدی داشته باشند و تنها با مصوبات و نامه نگاری ها و رفت و آمدهای خود در وزارتخانه های مرتبط دل خوش نکنند.

وی بیان کرد: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها نسبت به برگزاری هفتگی جلسات ستاد خشکسالی اقدام کنند چون آنجا هفتگی لازم است و حوزه خودشان است و به شکل مرتب رصد شود. همچنین گزارش ها را برای ارسال آماده کنید تا در جلسات ستادبحران استانداری بتوان براساس آنها تصمیم گیری کرد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان ادامه داد: یک کارگروه پژوهشی با مسئولیت دکتر قمشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست تشکیل شد که در بحث مشاوره و تحقیقات کارش را انجام می دهد.

حاجی زاده گفت:  استاندار خوزستان چهار نامه به ریاست جمهوری و وزرای نیرو، جهاد و کشور نوشته و وضعیت استان در زمینه آب و محیط زیست به اطلاع آنها رسید و وضعیت خشکسالی استان هم به رئیس جمهور اعلام و خواهان دریافت اعتبار و خسارت خشکسالی شدیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز