جوابیه اداره کل دامپزشکی خوزستان به خبر برنا

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۲۱:۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۷۵۵۶۲
جوابیه اداره کل دامپزشکی خوزستان به خبر برنا
اداره کل دامپزشکی خوزستان در واکنش به انتشار خبری در خبرگزاری برنا با تیتر" کشتار بین جاده ای دام، تهدید سلامت و امنیت غذایی مردم" در تاریخ 96/11/19 جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در متن این جوابیه آمده است:

«سرپرست محترم خبرگزاری برنا

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و احترام

     

  پیرو درج خبر با عنوان « کشتار بین جاده ای دام ، تهدید سلامت و امنیت غذایی مردم » با کد خبر 674729 مورخ 19/11/96 در آن پایگاه خبری خواهشمند است جوابیه ذیل براساس قوانین و مقررات رسانه ای درج گردد .

موضوع کشتار و عرضه غیر مجاز بین جاده ای دام همواره یکی از دغدغه های بهداشتی این اداره کل بوده و علیرغم تلاش ها و پیگیریهای مستمر این اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی ، سبک زندکی ، باورهای موجود و اقبال عمومی در برخی مناطق ، نحوه همکاری های بین بخشی ، بالا بودن تعرفه کشتار دام در بعضی از کشتارگاههای دام و ... در سطح استان ، مقابله با این معضل را با دشواری و سختی همراه نموده است .

براساس شرح وظایف محوله قانونی به سازمان دامپزشکی در رابطه با این مقوله ، اداره دامپزشکی به تنهایی متولی نبوده و سایر ارگانها از جمله نیروی انتظامی ، پلیس راهور و فرمانداری ها دارای نقش محوری بوده و دامپزشکی بعنوان دستگاه نظارتی وظیفه شناسایی ، هشدار و معرفی افراد به مراجع قضایی را عهده دار میباشد که در این راستا بطور مستمر و جدی ورود نموده است .

نظر به حساسیت و اهمیت موضوع و نقش آن در سلامت و بهداشت عمومی جامعه اقدامات بسیار گسترده ای توسط این اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستانهای درگیر از جمله طرح موضوع در شورای سلامت استان و شهرستانها و حتی شورای تامین برخی شهرستانها ، مکاتبات متعدد با ارگانهای ذیربط از جمله فرمانداری ها ، شهرداری ها ، نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت همکاری و هماهنگی بین بخشی ، انجام بازدیدهای مستمر میدانی بصورت مشترک  با ارگانهای ذیربط جهت شناسایی ناقضین بهداشتی عرضه و کشتار دام ، انجام چندین طرح ویژه جمع آوری در جاده های مواصلاتی شوشتر و مسجدسلیمان ، ارجاع پرونده های متعدد متخلفان بهداشتی در رابطه با کشتار غیر مجاز دام به مقام محترم قضایی صورت گرفته است که جا دارد از مراجع محترم قضایی در اینخصوص تقدیر و تشکر نمود .   

 ( مستندات تمام اقدامات موجود و قابل ارائه است )  . لیکن پر واضح است برای رسیدن به نقطه مطلوب همکاری تمام ارگانهای مسئول در زمینه بهداشتی ، راهداری ، انتظامی و فرهنگی را می طلبد .

 

با توجه به موارد پیشگفت انتظار می رود آن خبرگزاری محترم قبل از طرح عجولانه موضوع و اتهام زنی به اداره کل دامپزشکی مبنی بر عدم وجود اراده برای حل موضوع ، غفلت و ناتوانی و ضعف اداره و ... با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی ، ابتدا به مطالعه و بررسی موضوع و اخذ توضیحات از اداره کل دامپزشکی می پرداخت  و سپس نسبت به  درج خبر در پایگاه خبری می نمود .»

لازم به ذکر است خبرگزاری برنا با هدف ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تقویت زیرساخت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در راستای انعکاس صحیح و دقیق اخبار، معضلات جامعه و گره گشایی از مشکلات مردم گام بر می دارد و انتشار خبر مذکور با تصاویر مستند، تنها گوشه ای از حجم  معضل کشتار و توزیع غیربهداشتی و بدون نظارت دام و طیور در استان خوزستان بوده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز