جانشین فرماندهی کل سپاه:

انقلاب اسلامی بزرگترین شکست تاریخ به آمریکا است/ مسئولان باید به این غیرت، نجابت و صبر مردم پاسخ‌های شایسته و درخور بدهند

۱۳۹۶/۱۱/۲۲ - ۱۵:۰۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۸۸۹
انقلاب اسلامی بزرگترین شکست تاریخ به آمریکا است/ مسئولان باید به این غیرت، نجابت و صبر مردم پاسخ‌های شایسته و درخور بدهند
جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: امروز در روز تولد انقلاب بزرگ‌ترین شکست تاریخ به آمریکا وارد شد. یکی از مستحکم‌ترین ستون‌های خیمه سیاست‌های آمریکا در جهان فروریخت؛ ایران امروز به استقلال و آزادی رسید؛ اسلام امروز بر پهنه این سرزمین تابید، خورشید دوباره طلوع کرد و ملت از ظلمات جهل به وادی نور و آگاهی هدایت شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار سرتیپ حسین سلامی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم اهواز اظهار کرد: امروز سالروز یکی از عظیم‌ترین پیروزی‌های تاریخ اسلام و ایران بر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است؛ شما می‌دانید چه سرنوشت شوم، چه فقر، وابستگی و درماندگی قبل از انقلاب بر جهان اسلام و خصوصاً ملت ایران حاکم بود. جهان اسلام و ملت ایران را در گورستانی از جهل مدرن دفن کرده بودند؛ جغرافیای ایران بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا تلقی می‌شد؛ هویت معنوی و حقیقی این ملت به یغما رفته بود و ترویج ابتذال، فرهنگ منحط غرب، برهنگی و بی‌حیایی بخش شاخصی از فرهنگ رایجی بود که شاه به‌عنوان مزدور و مهره شطرنج‌بازی سیاسی فرهنگ آمریکا در منطقه و جهان اعمال می‌کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) پیام‌آور رحمت این انقلاب و بعثت بود؛ امام، روح و نفسی مسیحایی در پیکره مرده و بی‌جان این ملت دمید و آنها بیدار شدند و علیه استبداد و استعمار شورید؛ آن زمان به اسلام اقبال کرد و به آزادی و استقلال خود اندیشید. صفحه زمین، میدان مجاهدت مردان و زنانی بود که برای بازیابی هویت، شخصیت و منزلت حقیقی خویش انقلاب کرده بودند؛ امروز کاخ‌های ستم استبداد فروریخت؛ امروز در روز تولد انقلاب بزرگ‌ترین شکست تاریخ به آمریکا وارد شد. یکی از مستحکم‌ترین ستون‌های خیمه سیاست‌های آمریکا در جهان فروریخت؛ ایران امروز به استقلال و آزادی رسید؛ اسلام امروز بر پهنه این سرزمین تابید، خورشید دوباره طلوع کرد و ملت از ظلمات جهل به وادی نور و آگاهی هدایت شدند.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری حکیم والامقامی است که پس از امام راحل، بیرق هدایت امت اسلام را در عصر پیچیده‌ترین توطئه‌های جهانی بر دوش گرفت؛ کسی که به اذن خداوند در این سال‌های طولانی بابرکت زعامتش سفینه نجات امت اسلام را به ساحل رستگاری هدایت کرد.

وی افزود: خداوند متعال را در این لحظات معنوی و ایام‌الله دهه فجر سپاسگزارم که امسال توفیق حضور در جمع مردم اهواز را فراهم کرد؛ اینجا سرزمین حماسه‌های جاودان است، سرزمین شهیدانی که چون ستاره‌های پرفروغ و بی غروب بر سپهر این سرزمین می‌درخشند. اینجا سرزمین معراج شهیدان دوران پرشکوه دفاع مقدس است؛ اینجا میقات احرام بستگانی است که برای شهادت از اقصی نقاط کشور به این سرزمین می‌آمدند؛ سرزمین مردمانی ستبر، استوار، مقاوم، فداکار، سلحشور، اسوه، اسطوره، نامدار و جاودان است. مردمانی که زیباترین نقش باشکوه یک مقاومت بی‌انتها را بر صفحه زمین به تصویر کشیدند؛ مردمانی که در دوران سخت جنگ در شهرها و روستاها ماندند و از یکپارچگی، استقلال، تمامیت ارضی و کرامت یک ملت دفاع کردند. مردمانی که همچون رودهای این سرزمین اروند، کرخه و کارون آرام اما مستمر در حال حرکت هستند؛ باوقار، زلال، خالص، زیبا و باشکوه هستند؛ مردم خوزستان و به‌خصوص اهواز در همه صحنه‌های سخت انقلاب و دفاع در خطوط مقدم جمهوری اسلامی حضوری درخشان و جاودان داشتند.

 

سردار این سلامی خطاب به مردم اهواز ادامه داد: درود بر شما آنگاه‌که نیت کردید تا از حریم خدا، کشور، آبرو و ناموس ملت بزرگ دفاع کنید؛ شما تراکم شکوه یک ملت هستید وقتی در ۱۳ دی‌ماه سال جاری همانند رودی بی‌کران و خروشان روی پل نادری عرض کارون را می‌پیمودید همه دل‌ها در کشور آرام گرفت. شما تقاطع دو رود خالص و زلال را به نمایش گذاشتید؛ شما فتنه را با حضورتان به زیبایی خاموش کردید؛ درود خداوند بر گام‌های استوار و ثبات قدمتان که خداوند شما را در همه لحظات سخت بر دشمنان پیروز کرد.

 

سردار سلامی تصریح کرد: وقتی خورشید اسلام از ایران طلوع کرد همه قدرت‌ها در مقابلش ایستادند؛ آنها می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند اما خدا نور خویش را کامل و تمام کرد اگرچه کافران و مشرکان نپسندیدند آنها با تمام وجود در مقابل این ملت صف‌آرایی کردند؛ آمریکا و شوروی با اینکه در آن دوران با هم دشمن بودند ولی هر دو در مقابل این انقلاب همانند تیغه‌های یک قیچی با هم همسو شدند. کشورهای اروپایی و مرتجعان حاکم بر کشورهای جنوبی خلیج‌فارس همگی تمام استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفتند تا اجازه ندهند به نام اسلام روی زمین حاکمیتی شکل بگیرد؛ آنها نمی‌خواستند بپذیرند قدرتی به نام اسلام در جغرافیایی سیاسی عالم شکل بگیرد؛ آنها نمی‌خواستند یک حکومت موفق به نام دین و اسلام بر جامعه ایران حاکم شود.

 

سردار سلامی بیان کرد: ما پیش رفتیم، جاده‌ها را ساختیم، شهرها آباد شدند؛ دانشگاه‌ها توسعه پیداکرده و داروها را تولید کردیم؛ نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها ساختیم و سدها گسترش پیدا کرد؛ دشمن هم می‌تاخت و اعتماد، امید و سربلندی ملت ما را نشانه گرفته بوده و همچنان هم نشانه گرفته است. فتنه‌ها کردند اما به دست این ملت و فریادهای بلند آنها خاموش شدند؛ فروغی از آنها در جهان‌دیده نمی‌شود و ما در اوج محاصره اقتصادی و علمی کشور را به اذن خدا به پیش بردیم. امروز دیگر ما خود را با قبل از انقلاب مقایسه نمی‌کنیم؛ این تحقیر است، ما با پیشرفته‌ترین کشورها مقایسه می‌شویم و هرآنچه آنجا هست در اینجا هم هست اما به دست توانای جوانان این مرز و بوم که درود خدا بر تمام فرزندان رشید این ملت باد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نتیجه شکوهمند یک انقلابی است که در حال ورود به چهلمین سال آن هستید و این ماجرا ادامه دارد؛ امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر و دشمنانمان از هر زمان دیگری ضعیف‌تری هستند. هر نقطه را که بخواهیم و تشخیص بدهیم مرکز توطئه علیه نظام و امنیت کشورمان است می‌توانیم به لحظه به آتش بکشیم؛ می‌توانید امروز در دریا، زمین و هوا در مقابل هر قدرتی هرچند مهیب و بزرگ مردانه و پیروزمندانه بایستید. ما امروز تکیه‌گاه مسلمانان مظلوم شده‌ایم و این افتخار ماست؛ انقلاب پیش خواهد رفت و شما ملت بزرگ‌ترین سرمایه‌های انقلاب هستید و من شخصاً خاک کف پای شما را برای تبرک به چشمانم می‌کشم؛ پاهایتان را می‌بوسم شما مظهر شرف اسلام هستید ای عشایر غیور عرب، بختیاری، فارس و هرچه که هستید قبایلی هستید که خداوند زیبایی حیات را در تنوع شما قرار داده است.

 

سردار سلامی افزود: می‌دانیم در جامعه مشکلاتی وجود دارد ولی مسئولان باید به این غیرت، نجابت و صبر مردم پاسخ‌های شایسته و درخور بدهند؛ ما خادم شما هستیم و خاک کف پایتان فدایی و پیش‌مرگتان هستیم؛ دوست داریم در پیشگاه شما برای تحقق آرزوهایتان قطعه‌قطعه شویم و به آن افتخار کنیم چون شایسته هستید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز