دستگیری شکارچیان غیرمجاز قوچ وحشی با کمک عکس های یادگاری

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۳۱:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۵۲۴
دستگیری شکارچیان غیرمجاز قوچ وحشی با کمک عکس های یادگاری
عاملان شکار دو رأس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کرائی که در آذر ماه 1395 اقدام به شکار نموده بودند با کمک عکسهای یادگاری آنها شناسایی و دستگیر شدند .

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ، با بیان این خبر اظهار کرد: دو نفر از متخلفان شکار که در آذر ماه سال گذشته اقدام به شکار دو رأس قوچ وحشی نموده بودند با کمک همیاران محیط زیست و عکس های یادگاری متخلفان شناسایی و پس از کشف محل سکونت و اختفای آنها با هماهنگی با مقام قضایی و اخذ حکم ورود به مخفیگاه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شوشتر و منطقه کرائی دستگیر و براساس بند الف و ب ماده 12 قانون شکار و صید تحویل دستگاه قضایی گردیده و تا زمان رسیدگی به تخلف و صدور حکم بازداشت شدند .

 بهروز نجاتی افزود: منطقه حفاظت شده کرائی با مساحتی بالغ بر 40000 هکتار تنها زیستگاه پویای قوچ و میش در استان خوزستان بوده و هرگونه شکار و صید بدون کسب پروانه ویژه در اینگونه مناطق ممنوع می باشد . علاوه بر این گونه قوچ و میش نیز از گونه های ارزشمند و حمایت شده از سوی سازمان محیط زیست می باشد و بر اساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست ، بهای ضرر و زیان بابت شکار هر قطعه قوچ و میش وحشی مبلغ یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متخلفان می بایست علاوه بر محکومیت جزایی صادره از سوی دادگاه به حساب دولت واریز نمایند .

 

نظر شما